Prep is de afkorting voor universitaire of hogescholen in de Verenigde Staten. Voorbereidende scholen voor toekomstige universiteitsstudenten hebben ook een grote invloed op de mode: Al tussen 1912 en de jaren veertig was de modestijl te zien op elitescholen. Sportactiviteiten als paardrijden, zeilen, zeilen, jagen, lacrosse, golfen en tennissen worden tot op de dag van vandaag in de mode vertegenwoordigd door poloshirts, blazers, zeilschoenen en dergelijke.
In de reclamecampagne voor Tommy Hilfiger Eau de Prep Tommy komt ook de Preppy Style aan bod: Vier goed opgeleide jongens dragen een meisje op hun handen. In de commercial worden ze ook getoond met lacrosse-, tennis- en cricketrackets. Alle vijf houden ze zich voor de camera om de tuin en nemen ze zichzelf op met een oude videocamera.
De uitbundige scènes reflecteren ook de lichte, verfrissende geurvariaties. Het kleurthema met marineblauw, wit, rood, maar ook lichtroze blijft in de kleding zitten.