Blauw, wit en rood zijn niet alleen de kleuren van de Amerikaanse vlag, maar ook het dominante kleurenthema van Tommy Hilfiger 's mode en creaties. Na de verkoop van zijn eigen boetiek richtte de ontwerper uiteindelijk in 1985 zijn eigen label op in New York City. In plaats van in te gaan op aanbiedingen van bijvoorbeeld Calvin Klein, werkte Hilfiger aan het creëren van zijn eigen stijl. Hiervoor moderniseerde hij klassieke ontwerpen zoals overhemden, chino's en blazers met nieuwe details. De college style of preppy stijl, die al populair was in de jaren 1970, werd door Hilfiger nieuw leven ingeblazen. Vandaag de dag is het merk wereldwijd bekend en wordt het aangevuld door talloze secundaire lijnen. Dames-, heren- en kindermode wordt aangevuld met het denimlabel Hilfiger Denim, Red Label, Tommy Hilfiger for the Home en Hilfiger Athletics. Het assortiment omvat ook modeaccessoires, zonnebrillen, meubels en decoratieve artikelen, schoenen, lederwaren en geuren. Tot nu toe zijn er ongeveer 50 dames- en herengeuren gepresenteerd. Hiertoe behoren de zeer succesvolle Tommy Girl geurenserie en True Star voor mannen en vrouwen, waarvoor respectievelijk Beyoncé Knowles en Enrique Iglesias reclame hebben gemaakt. Tommy Hilfiger Eau de Prep Tommy Girl is een nieuwe, frisse geur uit 2011.