Canadees model Johanna Stickland is het gezicht van Marc Jacobs Daisy
De reclamecampagne van Marc Jacobs Daisy is net zo natuurlijk ontworpen als de geur. Zowel in de commercial als in de foto's overheersen de thema's natuur, bloemen, zomer en lichtheid. Het gezicht van de campagne is gekozen naar Canadees model Johanna Stickland, die de natuurlijke charme van het parfum belichaamt. De campagne werd gefotografeerd door de Duitse fotograaf Jürgen Teller, die al reclamecampagnes voor Hugo Boss, Louis Vuitton en Calvin Klein mocht schieten naast de campagne van Marc Jacobs Daisy.
In zijn foto's voor Mac Jacobs, waarop Johanna Stickland te zien is met een oversized Daisy-fles op zijn schouders, besteedde hij aandacht aan een bijzonder natuurlijk en vrouwelijk charisma. Muzikaal wordt de commercial begeleid door het nummer "Modern Girl" van de Amerikaanse indierock band Sleater Kinney.
Dit is de perfecte plek voor een bloemige geur waarvan de lichtheid het zo onmiskenbaar maakt. Zelden is een creatie zo levendig en vrouwelijk geweest. Het is dan ook niet verwonderlijk dat sinds de lancering in 2007 al miljoenen vrouwenharten naar dit elixer zijn gevlogen.
En het succesverhaal is nog lang niet voorbij. Daisy van Marc Jacobs is al een van de meest succesvolle vrouwengeuren en - ontworpen door sterparfumeur Alberto Morillas - een absoluut meesterwerk waaraan al zijn opvolgers moeten worden afgemeten.