Rocky en toch klassiek
Mannelijk, elegant, ontspannend en sensueel. John Varvatos Classic werd door modeontwerper John Varvatos gelanceerd als de eerste geur van het merk in het voorjaar van 2004 onder de naam " John Varvatos ". Het modemerk voegde hiermee een nieuw segment toe aan zijn assortiment en betrad de wereld van de parfumerie. Na het grote succes van het parfum volgden andere parfums, zoals John Varvatos Vintage (2006), John Varvatos Artisan (2009), John Varvatos Rock Volume One (2009) en John Varvatos Oud (2014).
Het merk John Varvatos, dat voornamelijk mode, accessoires en geuren voor mannen aanbiedt, lanceerde in 2008 ook zijn eerste vrouwengeur John Varvatos For Women. Met zijn kruidige, leerachtige en houtachtige karakter in combinatie met een verleidelijke zoetheid, richt de John Varvatos Classic geur zich op de sensuele kant van de typische John Varvatos man. Dit werd belichaamd in de reclamecampagne van 2004 door de aantrekkelijke Nieuw-Zeelander Nick Bryant, die ook model stond voor onder andere Ralph Lauren Purple Label, Polo Ralph Lauren en Ralph Lauren Eyewear.
In de fotocampagne presenteert Nick Bryant de verleidelijk aantrekkelijke mannengeur en de John Varvatos Classic man op een expressieve manier in een sensueel moment met het Amerikaanse model Brigitte Swidrak nauw verstrengeld aan zijn zijde. De "klassieke" charme van de geur komt onder andere ook tot uiting in de vintage-stijl presentatie in zwart-wit foto's. John Varvatos combineert ook graag het klassieke, historische en aloude met het moderne, nieuwe en innovatieve in zijn modestijl, heel vaak op een elegante, stijlvolle, discrete, gevoelige of zelfs wiegende manier. In ieder geval is het aantrekkelijk opvallend en mannelijk, net als de mannengeur John Varvatos Classic.