Stille lancering van een beperkte editie
De lancering van het fascinerende parfum John Varvatos Artisan Pure was relatief rustig en onspectaculair. Het Varvatos-label heeft geen enkele reclame toegestaan. De bescheiden reclamecampagne is deels te danken aan de exclusiviteit van het label, wiens parfums een absolute insidertip zijn onder kenners, en deels aan het feit dat het parfum in Europa werd gelanceerd als een beperkte oplage in kleine hoeveelheden. John Varvatos Artisan Pure bleef ook exclusief in de Verenigde Staten.
De marketingcampagne bestond voornamelijk uit de aankondiging dat de eerste honderd flacons van de geur John Varvatos Artisan Pure gesigneerd waren door John Varvatos zelf, en de geur werd voor het eerst aan het publiek gepresenteerd op de TFWA Exhibition 2017 in Cannes. Een indrukwekkende fotoserie begeleidde de lancering van het parfum in de stad van het filmfestival. Andrew Smith, een Australisch mannelijk model dat al voor talloze couture labels op de catwalk verscheen, is het gezicht van de printcampagne.
De zwart-wit foto's tonen het bebaarde gezicht van de getuige omlijst door halflang golvend haar. Smith kijkt zelfverzekerd en vol mannelijke schoonheid in de camera. De naam van het merk staat eronder in rode letters. Witte letters introduceren John Varvatos Artisan Pure als de nieuwe geur voor mannen. De indrukwekkende flacon poseert op de voorgrond, zijn stijl wordt versterkt door de rustieke boomschijf waarop hij is geplaatst. Het wordt weerspiegeld in het beeld van het model en komt zo dubbel tot zijn recht.
De verpakkingsdoos ernaast is ook indrukwekkend en erg origineel. Het ontwerp is gemodelleerd naar zeer oud, handgeschept papier dat, net als het parfum en de flacon, wordt geassocieerd met traditioneel, meesterlijk vakmanschap. De indruk wordt versterkt door de uitstraling van ruw hout op de bovenkant van de buitenverpakking.