Een succesvolle campagne met een persoonlijk tintje
De reclamecampagne voor Cristiano Ronaldo Legacy is gemaakt onder leiding van de wereldberoemde voetballer zelf. De Portugese voetballer, geboren in 1985, heeft in de loop van zijn sportcarrière talloze reclamecontracten getekend voor onder andere luchtvaartmaatschappij Emirates, Toyota, Coca-Cola en Samsung. Maar ook modemerken als Emporio Armani, Nike, Pepe Jeans en TAG Heuer behoorden tot zijn klanten. Als gevolg van zijn zelfmarketing richtte hij in 2006 het modelabel CR7 op, waaronder hij als ontwerper zijn eigen modelijn van T-shirts, ondergoed en schoenen lanceerde. In 2015 bracht hij zijn eerste parfum, Cristiano Ronaldo Legacy, op de markt. Dit werd gevolgd door Legacy Private Edition in 2016, CR7 een jaar later, CR7 Play It Cool in 2019 en CR7 Game On in 2020. Zijn geurcreaties hebben frisse, levendige mannelijke aroma's en zijn ontworpen voor dagelijks gebruik. Voor Cristiano Ronaldo Legacy ging Ronaldo een samenwerking aan met het parfumhuis Eden Parfums.
De populaire atleet speelt altijd de hoofdrol voor en achter de camera en is betrokken bij alle besluitvormingsprocessen zoals verpakking, marketing, enz. Het productlabel "Legacy " betekent nalatenschap of legaat en heeft een persoonlijke betekenis voor de superster. Door zijn naam op te nemen wilde Ronaldo een link leggen tussen hemzelf en de geurcreatie. Het doel van zijn carrière, maar ook van zijn leven, is om een indruk te creëren die mensen zich van hem zullen herinneren. De wereldvoetballer zegt dat de Cristiano Ronaldo Legacy geur sexy is. De campagne is dienovereenkomstig geënsceneerd.
Het verkwikkende parfum na een frisse douche heeft een verleidelijk effect, terwijl de wereldster zelf te zien is in de broek van CR7. De populairste sportman op social media, met meer dan 250 miljoen volgers, bewijst eens te meer dat marketing met zijn naam en persoonlijke referentie de meest succesvolle erfenis is.