Verzorging, cosmetica en parfumerieën uit het mooie Italië
Collistar werd oorspronkelijk beschouwd als een farmaceutisch merk, maar in 1983 veranderde de Milanese Daniela Sacerdote het in een glamoureus cosmeticamerk. Ze had de visie van een exclusief en innovatief huidverzorgingsmerk dat niet alleen goed is voor de huid, maar ook een positief effect heeft op de ziel.
Collistar heeft de aanspraak op de hoogste kwaliteit van de gebruikte ingrediënten, waarbij de producten betaalbaar moeten blijven. Bovendien garandeert het gebruik van de nieuwste technologieën gebruiksgemak. Met deze eisen blijft het Italiaanse motto "fare una bella figura" Collistar waar, wat betekent "een goed figuur maken" of "in het best mogelijke licht staan". Dit was het motto waaronder geparfumeerde producten werden ontwikkeld die naast eersteklas actieve ingrediënten ook schitteren met speciale texturen en formuleringen en momenten van verwennerij bieden. Deze innovatieve producten worden uitsluitend in Italië ontwikkeld en geproduceerd.
Het Italiaanse bedrijf vervoert niet alleen geuren, maar bestrijkt ook het hele spectrum van gezichts- en lichaamsverzorgingsproducten: Cosmetica voor mannen, speciale verzorging tegen cellulitis, bescherming tegen de zon, inclusief aftersun en zelfbruiner, haarverzorging, nagelverzorging en zelfs decoratieve cosmetica. Alleen al de gezichtsverzorging heeft zo'n breed spectrum dat er voor elk huidtype een individuele verzorgingsreeks bestaat: Een puur natuurlijke verzorging, één met ontgiftingseffect, en natuurlijk ook een anti-verouderings- en anti-rimpelverzorging.
Het is al lang geen geheim meer dat koffie een schoonheidsmiddel is. Daarom is er Collistar een samenwerking met het traditionele Italiaanse koffiemerk Illy op het gebied van decoratieve cosmetica: de lijn is gericht op de kleuren van espresso, lungo en Ristresso. Het cosmetische assortiment omvat bronzend poeder, eyeliner, wenkbrauwpotloden en nagellak in rijke tinten.