Model Àstrid Bergès-Frisbey is het reclamegezicht van Valentino Donna
Het modelabel Valentino is nauw verbonden met de stad Rome. Hier werd het succesvolle merk opgericht en het is ook het decor voor de reclamecampagne voor de nieuwe Valentino Donna geur. Ondanks de opvallende roze kleur van de flacon en het parfum, werd voor de posters en de commercial gekozen voor sfeervol zwart-wit. Verschillende grootheden uit de Italiaanse cinema zoals Michelangelo Antonioni en Federico Fellini dienen als inspiratie.
De onberispelijke schoonheid van de Valentino-campagne voor het parfum Donna is model en actrice Àstrid Bergès-Frisbey, 2015.
In de jaren 1960 veroverden actrices als Monica Vitti het witte doek. Ontwerpers Pierpaolo Piccioli en Maria Grazia Chiuri ensceneerden de nieuwe campagne in een vergelijkbare stijl. Regisseur Louis Garrel ensceneert model Àstrid Bergès-Frisbey als een Valentino-dame. In de late avond loopt ze over het verlaten Piazza Navona in Rome. De kijker wordt direct ondergedompeld in de licht mysterieuze en sombere sfeer.
Een spel van licht en schaduw werpt het silhouet van de vrouw op de verlaten gevels van de gebouwen. De voetstappen van haar hakken zijn te horen op het trottoir. Een man spreekt bijna melancholisch, maar hij is nooit in beeld. De verteller herinnert zich de plek en zijn laatste ontmoeting met Valentino Donna. Vanuit zijn gezichtspunt volgt de kijker de vrouw door de steegjes naar een deur met hetzelfde ontwerp als het parfumflesje.
"Ik zou je overal herkennen, misschien zelfs met mijn ogen dicht," zegt de verteller. "Je zou me op zijn minst je naam kunnen vertellen." Uiteindelijk draait het model zich om en glimlacht. In plaats van haar naam zegt ze alleen dat als hij haar zou kennen, hij haar naam zou weten. De Valentino-vrouw wordt dus verondersteld een zeer moderne, veelzijdige en onafhankelijke dame te zijn, met een romantische kant en toch een sterk karakter.