Campagnes door de eeuwen heen
Sinds de eerste lancering in 1927 heeft het onweerstaanbare, klassieke vrouwenparfum Lanvin Arpège verschillende gedrukte reclamecampagnes gekend. De indrukwekkende foto's getuigen van het veranderende begrip van vrouwelijkheid in de afgelopen eeuw. Terwijl de eerste foto's een zorgzame moeder tonen met een klein kind in haar armen, komt al snel de huisvrouw in beeld die even pauzeert van het huishouden. Tot slot staan elegante, geraffineerde dames in avondkleding centraal op de reclamefoto's. Ze zijn gekleed in elegant zwart, passend bij de stijl van de vrouw. Ze zijn gekleed in elegant zwart, passend bij de flacon.
De flacon - in verschillende versies - en de verpakking zijn ook populaire motieven in de printcampagnes, terwijl een reclamecampagne uit 1987 zich richt op een prachtig elegant model met een betoverend natuurlijke uitstraling. De testimonial kenmerkt moderne en toch klassiek elegante vrouwelijkheid. In 1987 verscheen er ook een tv-commercial met dezelfde actrice. De reclame begint met een afbeelding van de flacon, die voor korte tijd van uiterlijk is veranderd, tegen de achtergrond van de bezienswaardigheden van Parijs. Het commentaar vergelijkt de tijdloze, eeuwige elegantie van het parfum met die van de Franse hoofdstad. De getuige, gekleed in een zwarte avondjurk, trekt het verleidelijke parfum Lanvin Arpège aan. Het wordt gepresenteerd als een geur van eeuwige vrouwelijkheid. Nadat de fles voor de Eiffeltoren heeft geposeerd, komt de elegante jonge vrouw weer in beeld. Ze drinkt champagne met een elegante heer. Tot slot vraagt de presentator aan de heer: "Beloof haar alles en geef haar Arpège.
Hoewel de reclame vandaag de dag misschien erg verouderd en een beetje feministisch lijkt, geeft het op een kundige manier het elegante, vrouwelijke en discrete sensuele karakter van het parfum weer.