Een geur voor de hele wereld
Het ontstaan van Asabi klinkt als iets uit een film: drie jonge mensen discussiëren over het beste parfum aller tijden. Toevallig trekken ze de aandacht van een wereldberoemde parfumeur. De ontmoeting is voorbestemd om noodlottig te zijn: De vier sluiten een pact om een parfum te creëren dat de wereld zal verenigen. Man en vrouw, Oost en West en de meest uiteenlopende culturen zullen samensmelten in het parfum Asabi. Het label onthult niet wie de beroemde parfumeur is. Of het mysterie ooit onthuld zal worden, valt nog te bezien.
Zo ongewoon als het ontstaan van Asabi is, zo ongewoon is ook de realisatie: de serie begint met Asabi No.2, gevolgd door Asabi No.3, Asabi No. 4 en Asabi Intense. Er zal alleen nog een Asabi No.1 zijn als het het laatste parfum van het huis Asabi wordt. Het doel van de onbekende parfumeur is om een revolutie teweeg te brengen in de wereld van geuren. Asabi is Arabisch en betekent "vol energie" of "impulsief". Het label produceert bewust alleen uniseks parfums. Daarnaast hebben de geuren een gehalte aan geurolie van 30 procent, wat zorgt voor een extreem lange houdbaarheid. Asabi ziet een parfum als een uitdrukking van de eigen persoonlijkheid, als een statement. Het parfum moet alle andere overtreffen en de drager vergezellen. De samensmelting van oosterse en westerse parfumerie staat centraal. Traditie en generatie-overschrijdende kennis in de creatie van parfums kenmerken het werk van het label. Het resultaat is de oriëntaalse en bloemig-houtachtige Asabi No.2 Intense, de zoet-gourmand Asabi No.3 Intense, de fruitig-houtachtige Asabi No.4 Intense en de groene Asabi Intense.