Vrouwelijke charme en popmuziek veroveren Milaan stormenderhand
De reclamecampagne voor de lancering van Trussardi Sound of Donna richt zich op moderne, stedelijke flair en vooral op vrouwelijke aantrekkingskracht. De campagne van de bekende Britse lifestylefotografe Emma Tempest is gebaseerd op een vrolijke advertentie met de bekende Italiaanse popzangeres Annalisa in de hoofdrol. De locatie is Porta Nuova, een futuristische wijk in Milaan. De wijk werd beroemd om zijn ultramoderne wolkenkrabbers zoals het Bosco Verticale. De wijk is de thuisbasis van Gaia Trussardi.
De commercial voor Trussardi Sound of Donna begint met een panning shot van Milaan bij zonsopgang, met daarboven witte letters die de namen van de geur en het parfum geven. Dan komt Annalisa in beeld, gekleed in een zwarte leren spijkerbroek, laarzen met hoge hakken en een donkerblauwe militaire blazer. Ze presenteert perfect de moderne Trussardi vrouw: aantrekkelijk, zelfverzekerd, onafhankelijk en vrij. Op haar weg door Porta Nuova zingt Annalisa haar hit "Il mondo prima di te", waarmee ze de derde plaats veroverde op het Sanremo Festival 2018. In minder dan een jaar tijd is de bijbehorende videoclip al meer dan 21 miljoen keer aangeklikt.
Annalisa brengt met liefdevolle blikken een ode aan de imposante wolkenkrabbers en laat er geen twijfel over bestaan dat ze bekend is met de futuristische omgeving. Haar verschijning is bedachtzaam, dan weer uitbundig en opzwepend vrolijk. Uiteindelijk komt ze aan op haar bestemming, een jongeman die ze omhelst en sensueel kust. Aan het einde wordt het flesje Trussardi Sound of Donna afgebeeld en gepresenteerd als het nieuwe damesparfum van het exclusieve modelabel.
De printcampagne bij de presentatie van Trussardi Sound of Donna bestaat uit snapshots van de prachtige tv-reclame. De foto's maken van de succesvolle popzangeres en het parfum Trussardi Sound of Donna evenveel sterren.