Het beeld van de man in de loop van de tijd
Tabac Origineel staat voor compromisloze mannelijkheid en onverschrokken zelfverzekerdheid. Mannen die Tabac Original gebruiken weten precies wat ze willen en laten zich door niets tegenhouden. Deze sobere mannelijkheid wordt ook vaak afgebeeld in reclamecampagnes. Als je de advertenties voor Tabac Original in de loop van de tijd volgt, heb je het gevoel dat je op een reis door de tijd bent.
In tegenstelling tot de geur, die sinds 1959 onveranderd is gebleven en absoluut tijdloos is gebleken, volgen de campagnes zeker de trends van die tijd. Zeer vroege advertenties uit de jaren 1960 en 1970 zijn meer informatief en presenteren het parfum als een geur "voor de veeleisende man". In de jaren tachtig van de vorige eeuw wordt de kritische man langzaamaan een actieve man. Advertenties worden speelser en laten zien dat mannen plezier hebben en met volle teugen genieten van hun leven. Ook nu wordt de individualiteit van het parfum benadrukt, dat met zijn vele verschillende nuances een heel bijzondere aantrekkingskracht uitoefent op zijn dragers. In de jaren negentig was Tabac Original gewoon "The Fragrance of a Man". Met zijn onmiskenbare soberheid en kruidige frisheid heeft het zich langzaam aan gevestigd als een klassieker onder de mannengeuren. Dit was ook duidelijk in de jaren 2000, toen advertenties verschenen waarin werd gezinspeeld op het feit dat het parfum nu in de derde generatie is. Tegen het einde van de jaren 2000 en in de jaren 2010 heeft de sterke, onverschrokken man zich eindelijk gevestigd als het ideaalbeeld van de oorspronkelijke Tabac gebruiker. De focus lag nu op klassieke mannelijkheid: kracht van karakter, zelfvertrouwen, moed en veerkracht.
Zelfs vandaag de dag benadrukken reclamecampagnes de mannelijke kwaliteiten van de geur en presenteren ze de modellen graag in typisch mannelijke situaties - tijdens bokstrainingen, alleen in de natuur rond een groot kampvuur, op een motor of achter het stuur van een auto. "Vertrouw op je instinct," is het motto, "probeer niet iedereen te behagen. Maar doe wat je kunt voor de mensen waar je om geeft." De moderne Tabac originele man is dus zelfverzekerd en non-conformistisch, maar ook zorgzaam en liefdevol. Deze ontwikkeling weg van de traditionele rolmodellen is ook te zien in de commercials, wanneer onder de boksers, motorrijders en avonturiers ook huisvaders zijn die zich haasten naar het ziekenhuis voor de geboorte van hun kind of trots hun baby in hun armen houden. In de huidige maatschappij bestaat er niet langer één enkel ideaalbeeld van een man, maar blijft de tijdloze geur van Tabac Original mannelijk.