Het beeld van de man door de eeuwen heen
Tabac Original staat voor compromisloze mannelijkheid en onbevreesd zelfvertrouwen. Mannen die Tabac Original gebruiken weten precies wat ze willen en laten zich door niets tegenhouden. Deze stoere mannelijkheid wordt ook vaak geportretteerd in reclamecampagnes. Als je de advertenties voor Tabac Original door de tijd heen volgt, heb je het gevoel dat je terug in de tijd reist.
In tegenstelling tot de geur, die sinds 1959 onveranderd is gebleven en absoluut tijdloos is gebleken, volgen de campagnes de typische trends van die tijd. De allereerste advertenties uit de jaren 60 en 70 zijn nogal informatief en presenteren het parfum als een geur "voor de veeleisende man". In de jaren 1980 werd de verfijnde man langzaam actiever. De advertenties werden speelser en toonden mannen die plezier maakten en volop van het leven genoten. De individualiteit van de geur wordt nu ook benadrukt, met zijn vele verschillende nuances die een unieke aantrekkingskracht uitoefenen op de dragers. In de jaren 90 was Tabac Original simpelweg "het mannenparfum". Met zijn onmiskenbare teerheid en kruidige frisheid vestigde het zich langzaam als een klassieke mannengeur. Dit werd ook duidelijk in de jaren 2000, toen er advertenties verschenen die zinspelen op het feit dat het parfum in sommige families al aan zijn derde generatie toe was. Tegen het einde van de jaren 2000 en in de jaren 2010 vestigde de wilskrachtige, onverschrokken man zich eindelijk als het ideaalbeeld van de oorspronkelijke Tabac-gebruiker. De focus lag nu op klassieke mannelijkheid: karakter, zelfvertrouwen, moed en veerkracht.
Tot op de dag van vandaag benadrukken de reclamecampagnes de mannelijke kenmerken van de geur en presenteren ze de modellen graag in typisch mannelijke situaties - tijdens een bokstraining, alleen in de natuur rond een groot kampvuur, op een motor of achter het stuur van een auto. "Vertrouw op je instinct", is het motto, "probeer niet iedereen tevreden te stellen. Maar doe alles voor degenen die belangrijk voor je zijn." De moderne Tabac Original man is dus zelfverzekerd en non-conformistisch, maar ook zorgzaam en liefdevol. Deze ontwikkeling weg van traditionele rolmodellen zie je ook terug in de reclames, wanneer de boksers, motorrijders en avonturiers gezelschap krijgen van huisvaders die zich naar het ziekenhuis haasten voor de geboorte van hun kind of trots hun baby in hun armen houden. In de huidige maatschappij is er niet langer één ideaalbeeld van een man, maar de tijdloze geur van Tabac Original blijft even mannelijk als altijd.