Roger & Gallet Fleur d'Osmanthus - de kracht van verfrissing begint rustig
Met een fascinerende animatiefilm in de stijl van een Chinese aquareltekening wordt de kijker direct meegevoerd naar de magie van Chinese tuinen. Deze wereld lijkt vol leven - en fragiel tegelijkertijd. Je kunt het bijna ruiken, de sluier van osmanthusbloesems. Het lijkt alles samen te weven als een onzichtbaar lint. Het is een wereld van lichtheid, van pulserend leven. Op geen enkel moment, zo lijkt het, lijkt de kracht die erin verborgen zit opdringerig - en toch heeft het de kracht om te betoveren.
Roger & Gallet Fleur d'Osmanthus wordt op de markt gebracht door L'Oréal. De leverancier van toonaangevende internationale cosmeticamerken brengt de elegante geur niet alleen op de markt via de clip, maar ook via het ontwerp van de Parijse bedrijfswinkel: de kijker waant zich terug in de kindertijd, naar de tijd van de weelderig versierde parfumerieën. Een zee van bloemen siert de toegangsdeur. De inrichting is vrolijk en luchtig, bijna in de stijl van een boudoir uit begin jaren '60. De exclusieve winkel, die natuurlijk ook Roger & Gallet Fleur d'Osmanthus verkoopt, lijkt op een eiland van licht. Het interieur is wit gehouden. Kleurrijke lichteffecten in blauw, groen en andere vrolijke kleuren overspoelen de stijlvolle vitrines. De sfeer lijkt een tuin na te bootsen - of een zonovergoten landschap vol kostbare, geurige bloemen.
De hele winkel ziet er net zo perfect uit als elke afzonderlijke fles: Interieurontwerpster Benedicte de Lescure is erin geslaagd een eiland te creëren met een veelheid aan facetten zoals grondstoffen, kleuren, licht, vorm en opstelling. De ziel van de geuren van Roger & Gallet wordt er perfect weerspiegeld. Roger & Gallet Fleur d'Osmanthus is een van de vele creaties van de leverancier.