Parfums de Marly Godolphin - moderne mannelijkheid
Parfums de Marly Godolphin belichaamt een succesvolle, moderne man die graag opvalt. Het eau de parfum is een complexe geur, vol raffinement en verfijning. Het is sinds 2011 op de markt. Kruidige saffraan opent de geur, tijm voegt zijn frisse kruidigheid toe, cipres versterkt de frisheid en voegt citrusgroene noten toe. De hartnoten van roos, iris en jasmijn geven de geur een zachte diepte. Amber, vanille, wit cederhout, muskus en vetiver vormen de basisnoot. Alle geurakkoorden zijn met elkaar verweven, waardoor een vrij lineaire geur ontstaat die naar leer ruikt, ook al is het niet aanwezig. Het is echter een heel fijn, edel leer, zacht, kruidig, fruitig en houtachtig.
De flacon van Parfums de Marly Godolphin valt meteen op door de glanzende gouden kleur. De twee rijzende paarden boven het wapenschild vallen duidelijk op en benadrukken de sterke, mannelijke uitdrukking van de geur. De afgeronde kubusvorm vertelt over dezelfde aangenaamheid die de geur bezit. Hoewel het zeker geen geur is voor elke man, past het bij vele gelegenheden en vele soorten mannen. Met zijn subtiele elegantie benadrukt Godolphin vele gebeurtenissen die goed in het geheugen gegrift zullen blijven. Dit is precies wat de elegante flacon uitdrukt.
Michele Saramito is niet een van de bekendste namen in de parfumindustrie, maar de paar geuren die ze heeft gecreëerd getuigen van haar buitengewone artisticiteit. Alle geuren zijn gecreëerd in samenwerking met de geur- en smaakproducent Robertet, waar ze sinds 1976 werkt, en nicheparfirma's. Parfums de Marly Godolphin is er daar één van, net als The Library Collection Opus II van Amouage en Bogema van Monart Parfums. In Godolphin laat ze haar favoriete geurnoten achterwege, de citrusnoten. Maar zelfs zonder deze noten weet Saramito de geur te openen met frisse noten, wat weer haar voorkeur heeft in geuren, maar hier met kruidige elementen die een mooie balans creëren tussen frisheid en warmte.
Zoals gebruikelijk bij Parfums de Marly zijn er geen grote reclamecampagnes. Ook bij Parfums de Marly Godolphin vinden we alleen productfoto's die de boodschap van de geur overbrengen. Een ervan toont een foto van een grote wolk verlicht door de ondergaande zon, met een foto van gedroogde bloemen tegen een zwarte achtergrond en het gouden flesje erop. Ernaast op het witte marmer ligt een gouden stuk amber. De hoofdrol in de geur wordt zo sterk benadrukt, net als de doordringende warmte en de subtiele bloemen in de hartnoot.