Gegevensoverzicht Jean Paul Gaultier Le Male

Productsoort:Herenparfum
Merk:Jean Paul Gaultier
Officiële website:www.jeanpaulgaultier.com
Parfumeur:Francis Kurkdjian
Jaar van uitgave:1995

Jean Paul Gaultier Le Man past bij elke gelegenheid

Als er één mannenparfum is dat de dames al jaren stoort, dan is het wel Jean Paul Gaultier Le Male. Met zijn oosterse parfumkarakter en het zeer mannelijke fougéreakkoord is Le Male een echte lange verkoper onder de parfums en het vlaggenschip van Jean Paul Gaultier mannenparfums. Het is een eerbetoon van Jean Paul Gaultier aan een figuur die de ontwerper al lang dient als inspiratiebron: de zeeman. Le Male is een geur die een speciaal soort mannelijkheid biedt. Een sensuele creatie met een uiterst moderne touch.

De geuren die Francis Kurkdjian in Le Male gebruikt, variëren van kruiden zoals dragon, oosterse kardemom en lavendel, tot munt, bergamot, sinaasappelbloesem, verkwikkende kaneel en komijn. Warme, zachte aroma's van sandelhout, amber, vanille, tonkaboon en ceder zorgen voor een onweerstaanbare, unieke basis.

Dit mannelijke, aromatische parfum met zijn kruidige noot lijkt op het eerste gezicht zeer dominant en glijdt dan over in sensuele, zachte noten. Een parfum van contrasten, zoals Yin en Yang, onweerstaanbaar en uniek van karakter. In 2010 werden Le Male Parfum en de bijbehorende tv-commercial opnieuw geëerd als geurster.

Het parfum, dat in 1995 op de markt werd gebracht, is al lang een klassieker en maakt integraal deel uit van de reeks internationaal succesvolle parfums. Met de combinatie van energie en frisheid wordt de Evergreen gezien als pionier voor haar opvolgers.

Kopnoten:Neroli, aldehyde, Minze
Hartnoten:Zimt, Orangenblüte, Kümmel
Basisnoten:Sandelholz, Tonkabohne, Vanille
Geurnoten:fris, oriëntaals

Le Mann van Francis Kurkdjian ontwikkelde zich al snel tot een populaire parfumklassieker

Le Male werd in 1995 opgericht door Jean Paul Gaultier door de sterparfumeur Francis Kurkdjian. Parfum was de debuutgeur van parfumvuur. Geboren in 1970, heeft de Fransman, die in tegenstelling tot andere beroemde parfumeurs, niet afkomstig zijn uit een parfumeriefamilie, ook bekroonde parfums gemaakt voor andere luxe merken. Sinds 2009 bezit hij zijn eigen kleine parfumfabriek in Parijs en maakt hij luxe parfums op maat.

Francis Kurkdjian, die niet alleen veel succesvolle designgeuren tot zijn werken kan rekenen, heeft met deze creatie zijn meesterwerk geleverd. De creatie is vandaag, jaren na haar lancering, nog steeds een absolute klassieker.

Onder de naam Maison Francis Kurkdjian verkoopt de getalenteerde parfumeur al jaren zijn eigen extravagante vrouwen- en mannengeuren, waarvan hij er sommige ook speciaal voor zijn klanten produceert. Zijn meest succesvolle parfumcreaties zijn klassieke geuren zoals Jean Paul Gaultier Fragile, Elie Saab Le Parfum, Acqua di Parma Iris Nobile, Dior Homme Keulen en Armani Mania for Men.

Francis Kurkdjian zei ooit: "Ik heb besloten mijn naam voor te schrijven met het woord 'Maison'. Dit is geen stilistische beslissing, maar een middel om uit te drukken waar ik in geloof: een huis heeft een ziel en een geschiedenis, bewoners en vrienden en soms kinderen. Alle gevoelens die geassocieerd worden met 'thuis' verenigen zich in dit woord en inspireren mijn droom: kleine genoegens creëren en anderen inspireren. My'house' combineert de verschillende activiteiten die tot de oprichting hebben geleid. Ten eerste is er mijn werk als parfumeur voor grote mode-, cosmetica- en luxemerken. Daarna de productie van op maat gemaakte parfums, die ik sinds 2001 aan een particulier cliënteel aanbied, gevolgd door artistieke projecten in Parijs, Versailles en New York. In de loop der tijd werden de reuk- en grafische creaties toegevoegd die uiteindelijk leidden tot een lijn geparfumeerde producten onder de naam 'Maison Francis Kurkdjian'.

Deze man is gewoon een garantie voor succes!

Le Mannelijk, een mannelijke, tijdloze fles met een hoge herkenningswaarde

Zo uniek als het parfum van Jean Paul Gaultier Le Male is de opvallende fles, die niet is veranderd in vorm sinds de release in 1995. Er is nauwelijks een ander mannenparfum uit Gaultier dat zo'n hoge herkenningswaarde heeft met zijn fles.

Le Male wordt nog steeds gepresenteerd in de donkerblauwe glazen fles in de vorm van een goed getrainde mannen torso met de delicate reepjes matglas, die ook het handelsmerk van Jean Paul Gaultier zijn. De fles is mannelijk, maar speelt nog steeds met de metroseksuele kant in de vorm van een goed verzorgde, geperfectioneerde romp.

De schipper heeft één van zijn eigen creaties gebruikt - want het gestreepte shirt doet denken aan het shirt dat al lang uit de kasten is verdwenen en door hem opnieuw is geïnterpreteerd. Gaultier heeft de metalen hals van zijn fles voorzien van een ring. Dit staat voor het oorbel dat hij ooit zelf droeg en tot een van zijn handelsmerken maakte.

Met Le Male ontmoeten onberispelijke, sensuele lichamen tijdloos design

Het succes van Jean Paul Gaultier Parfum Le Male werd bekroond met talrijke reclamecampagnes met gespierde mannenmodellen zoals Eugen Bauder, die te zien is in de Jean Paul Gaultier commercial voor Le Male. De zeer sensuele plek wordt begeleid door de aria "Casta Diva" uit de opera Norma, die de transformatie van edgy en ongewassen zeilers tot echte heren door de hele plek begeleidt.

In een geheime stemming selecteerde een vakjury van 250 personen Jean Paul Gaultier - Le Male als een van de drie finalisten in de categorie "Beste tv-commercial 2010" voor de 2010 geursterren. Een andere Le Male commercial werd bekroond met de geur ster in 2010 en beschikt over een klassiek, goed getraind Jean Paul Gaultier model in een populaire zeeman look. De commercial begint met de mooie zeeman elegant opstijgen uit het bed van een slapende schoonheid, dressing en het verlaten van de kamer. Natuurlijk niet zonder een tweede blik in de spiegel wanneer de boot van de zeeman wordt neergezet.

De mooie vrouw ontwaakt, kijkt reikhalzend naar hem en graaft haar gezicht aangenaam in zijn kussen om de rest van het resterende Le Male parfum in te ademen. Net als de geur heeft de commercial met zijn bijna kitscherige beelden absolute herkenningswaarde. Het werk breekt met alle conventies, zet clichés op hun kop en herinterpreteert ze gedurfd volledig.

Klantbeoordelingen van Jean Paul Gaultier Le Male

5 uit 5 sterren — op basis van 12 klant adviezen

De laatste beoordeling van Jean Paul Gaultier Le Male Eau de Toilette Spray (200 ml) door op

Het is een klassieke en sensuele geur die geschikt is voor alle gelegenheden, ik gebruik hem al jaren. Fris, en een plezier om lekker te ruiken met een geur die bijzonder lang aan blijft. Heel mannelijk en zacht tegelijk.

meer 11 Klantrecensies voor Jean Paul Gaultier Le Male Eau de Toilette Spray (200 ml)

De laatste beoordeling van Jean Paul Gaultier Le Male Zomer 2014 Keulen Tonique spray (125 ml) door op

Zeer goede aanvulling op de standaardgeur van Le Male. Ieder jaar weer een superinteressant design. Ik ben benieuwd wat er in 2015 gaat komen. Bestelling en afwikkeling verliepen prima.

meer 11 Klantrecensies voor Jean Paul Gaultier Le Male Zomer 2014 Keulen Tonique spray (125 ml)

De laatste beoordeling van Jean Paul Gaultier Le Male Set met Showergel door op

Eindelijk een mannenparfum dat niet te pittig ruikt maar echt aangenaam. Een beetje zoetig. Het parfum houdt vooral heel lang en heeft een superaangename geur.

meer 11 Klantrecensies voor Jean Paul Gaultier Le Male Set met Showergel

Meer producten van Jean Paul Gaultier

Naast Jean Paul Gaultier Le Male vindt u in de easyCOSMETIC Beauty-shop de volgende series: