Klassieke elegantie ontmoet haute couture - de reclamecampagne
De campagne voor Jean Louis Scherrer Scherrer 2 is net zo tijdloos elegant als de geur en de flacon. Verschillende beelden van de printcampagne tonen de flacon tegen een grijszwarte achtergrond, waardoor de gouden geur en de elegante vorm van de flacon echt tot hun recht komen. Een andere fotocampagne toont het bovenlichaam en de hals van een vrouw van wie het gezicht opzettelijk niet zichtbaar is in beeld. De goed verzorgde handen maken ook deel uit van het beeld. De dame draagt een dinerjasje in klassiek zwart met glanzende revers op de blote huid en geeft met haar rechterhand aan dat ze haar hals natmaakt met de geur.
Het beeld is subtiel erotisch en toont de kijker toch een zelfverzekerd type vrouw met klassieke elegantie. Hier toont de modeontwerper Jean Louis Scherrer zijn onmiskenbare liefde voor mooie vrouwen en elegante haute couture. Hoe klassiek de stijl van de reclamecampagne voor Jean Louis Scherrer Scherrer 2 ook is, het laat ook een moderne tijdgeest zien en een innovatief type vrouw dat vecht voor haar plaats in de door mannen gedomineerde professionele wereld.
Het gereduceerde kleurenschema vestigt de aandacht op de elegante flacon en de heldere gouden geur binnenin, die veelbelovend glinstert in de campagne en een vleugje luxe vertegenwoordigt. Andere reclamecampagnes van de ontwerper tonen ook vrouwen in een beelddetail waarin het gezicht opzettelijk wordt weggelaten, zodat de focus op de geur komt te liggen. Eenvoudige elegantie, die luxe vertegenwoordigt maar niet opdringerig is en de kijker een tijdloos design presenteert - dat zijn de kenmerken waarmee de printcampagne Jean Louis Scherrer Scherrer 2 boeit.