Een term zelfs zonder reclame
Jean Louis Scherrer is een vaste waarde in de haute couture. Scherrer werd geboren in de jaren 1930 en kreeg een klassieke theater- en balletopleiding. Hierdoor kwam hij in aanraking met ongewone kostuums en ontwerpen, wat zijn passie voor mode aanwakkerde. Hij begon zijn eigen kleding te ontwerpen om de nieuwe rol van de vrouw te benadrukken. Hij ontwierp kleding voor vrouwelijke politici, artiesten en actrices. Zijn liefde voor ontwerpen bracht hem in de jaren 1950 aan de zijde van Yves Saint Laurent, met wie hij succesvol samenwerkte totdat hij halverwege de jaren 1960 zijn eigen haute couture studio opende. Jean Louis Scherrer werd al snel buiten de grenzen van Frankrijk bekend om zijn klassieke, ingetogen, bijna sobere, geraffineerde outfits die toch sexy waren. Het meest bekend, zelfs vandaag de dag nog, is de Scherrer blazer met zijn brede schouders en borstzak. Jean Louis Scherrer zag zichzelf niet als trendsetter, maar als een verfijner van trends.
Geuren waren lange tijd niet aan de orde voor de ontwerper, tot zijn eerste parfum verscheen in 1979. Toen en nu wordt er zelden reclame gemaakt voor Jean Louis Scherrer parfums. Dit geldt ook voor Jean Louis Scherrer S de Scherrer, dat in 2006 werd gelanceerd. Het parfum is gericht op de moderne, elegante vrouw van nu die zelfverzekerd door het leven gaat, die precies weet wat ze wil en hoe ze zich kan laten gelden. Maar ze steekt haar vrouwelijkheid niet onder stoelen of banken. Jean Louis Scherrer S de Scherrer is een tijdloos elegant parfum voor vrouwen die graag het buitengewone opzoeken, zelfs in exclusieve nichegeuren. Zij zullen dit vinden in het elegante parfum Jean Louis Scherrer S de Scherrer, dat geen reclame nodig heeft, net als de mode van de meester.