Sterparfumeur Alain Astori creëerde Giorgio Beverly Hills G by Giorgio Beverly Hills
Giorgio Beverly Hills heeft zijn geur G by Giorgio Beverly Hills laten creëren door parfumeur Alain Astori. Hij zegt "Wat we doen is geheim" en benadrukt hoe belangrijk geheimhouding is in dit vak. Wee iedereen die tijdens de ontwikkeling van een geur in het openbaar praat over zijn ingrediënten en productieprocessen en daarmee de deur openzet voor het gevaar van kopiëren.
De parfumindustrie is een miljoenenbusiness waarin het belangrijk is om de nieuwsgierigheid van de consument te wekken. Om hun eetlust op te wekken voor de nieuwe, verrassende geur. Net als een goochelaar die zijn trucs niet wil onthullen, doet een parfumeur geheimzinnig over hoe de nieuwe geur wordt gemaakt.
Het creëren van een geur is een proces dat meerdere jaren in beslag neemt. De eerste stap is om met de klant te bespreken wat de geur moet uitstralen, wat het karakter zal zijn en wat het speciaal maakt. Daarna volgen jaren van experimenteren, dat tegenwoordig plaatsvindt op krachtige computers. Van de 10.000 geursmaken zijn ze in staat om die te vinden die het gewenste effect hebben. Natuurlijk zijn ze een hulpmiddel voor de meester-parfumeur die de geurcompositie moet ontwerpen. Hij heeft het in zijn hoofd en het idee hoe het te realiseren. De computer is een verlengstuk van zijn brein. Net als bij de compositie van een muziekstuk, is de creatie van een geur gebaseerd op een soort muzieknotatie.
Alain Astori is een van de meest gerenommeerde in zijn vakgebied. Hij heeft geuren gecreëerd voor Hugo Boss, Dunhill en Jil Sander. Giorgio Beverly Hills had het idee van een weelderige, zoete geur voor de geur G, die de frisheid en lichtheid heeft waar het modelabel voor staat. Alain Astori koos voor een bloemige noot met de vitaliteit van citrusvruchten en overtuigde het modehuis van zijn idee.