Puur vakantiegevoel
Tatjana Patitz, Cindy Crawford of Claudia Schiffer - als getalenteerde grootheden in de modewereld in de jaren 1980 werden ze allemaal geassocieerd met de naam van het luxemerk Escada. Terwijl het label destijds bekend stond om zijn elegante damesmode met gouden knopen als handelsmerk, staat het tegenwoordig ook bekend om zijn betoverende, bloemig-frisse geuren - zoals de Escada Sorbetto Rosso-geurserie.
Met de toekenning van de parfumlicentie en de verkoop van de parfumdivisie aan de Wella Group in 2001, werd het parfumbedrijf uitgebreid, gemoderniseerd en met meer succes op de markt gebracht. Vandaag de dag blijft het merk verrassen met unieke geurcreaties die ook internationaal erg populair zijn.
Als langlopend trendmerk paste Escada de reclamecampagne voor Sorbetto Rosso natuurlijk aan op het zomerse gevoel dat de vrouwelijke geur uitstraalt. De commercial werd gerealiseerd als animatiefilm, begeleid door vrolijke en upbeat muziek. Een vrouw met lang bruin haar speelt de hoofdrol. Ze is bij de diepblauwe zee, de zon is gloeiend heet en het goudgele strand nodigt haar uit om er een paar ontspannende uurtjes door te brengen. In het begin geniet de jonge vrouw van de frisse bries aan boord van een boot. Daarna gaat ze zwemmen in zee en laat zich zachtjes strelen door de golven. Later trekt ze zich terug op een terras en geniet daar van het unieke uitzicht met een heerlijke cocktail voordat ze uiteindelijk op een Vespa langs de Italiaanse kust scheurt.
Tijdens de reclame duiken de ingrediënten van Escada Sorbetto Rosso steeds weer op, zoals peer, watermeloen en tiarebloem. De campagne belooft zo'n euforische levenshouding en zo'n goed humeur dat je anders alleen van vakanties kent.