Boucheron Jaïpur Bracelet en India
Boucheron, de gerenommeerde fabrikant van haute joaillerie juwelen, lanceerde in 2012 de damesgeur Boucheron Jaïpur Bracelet. Het parfum is de vijfde geur in de populaire Jaïpur-collectie, die in 1994 werd gelanceerd en zowel dames- als herengeuren omvat. De Indiase juwelenstad Jaipur is nauw verbonden met het huis van Boucheron. In 1909 bezocht Louis Boucheron India voor het eerst om edelstenen te kopen, die een blijvende invloed zouden hebben op de luxe juwelencreaties van Boucheron.
Hij was zeer gefascineerd en geïnspireerd door India en Jaipur en knoopte nauwe zakenrelaties aan. De Maharaja van Patiala kwam in 1928 ook naar Parijs. Hij bracht Boucheron zes dozen met kostbare edelstenen en de opdracht om 149 speciale juwelen te maken met duizenden diamanten, robijnen en smaragden.
De Jaïpur Bracelet-collectie is een eerbetoon aan de speciale band met India, het inspirerende Jaipur en de fascinatie van het land. Boucheron Jaïpur Bracelet straalt een bijzondere sensualiteit en vrouwelijkheid uit, die expressief naar voren komen in de reclamecampagne.
De artistieke reclamefilm toont de fles die uit het donker tevoorschijn komt met de decoratieve amethist ervoor. Naarmate het licht toeneemt, ontvouwt de fles zijn aanwezigheid en suggereert het roze gekleurde Paleis der Winden, Hawa Mahal, in Jaipur op de achterkant. Naarmate het licht vordert, wordt de fles afgebeeld in het diepe midden van een lichtlijn die naar beide zijden buigt en die zich steeds meer openbaart als het silhouet van een naakte vrouw die opgekruld op haar zij ligt, omlijst door het licht. De fles staat sierlijk in de diepe welving van haar zij tussen haar heupen en bovenlichaam. Het licht trekt zich terug en benadrukt de vrouwelijke rondingen op artistieke wijze met zijn zachte gloed totdat alleen de geur Boucheron Jaïpur Bracelet uit de duisternis straalt.