Campagne voor Baldessarini Cool Force laat mannelijke vastberadenheid zien
De mannengeur Cool Force van Baldessarini is sinds 2017 verkrijgbaar in de winkels. Het merk van voormalig Hugo Boss modeontwerper Werner Baldessarini richt zich op de rijpere man en positioneert zich onder de slogan "Scheidt de mannen van de jongens". De reclamecampagne voor de mannengeur Baldessarini Cool Force benadrukt deze slogan en portretteert op indrukwekkende wijze het sterke karakter van de geur en de man die hem draagt in een tv-commercial.
De reclamefilm toont de opvallende, stijlvolle Baldessarini Cool Force man met zijn gedifferentieerde, krachtige karakter, die zelfverzekerd de directe route kiest om zijn bestemming te bereiken. Hij laat zich niet tegenhouden door obstakels of mensen die hem in de weg staan.
Deze aantrekkelijke, volwassen man met een sterk karakter wordt op indrukwekkende wijze vertegenwoordigd door het Amerikaanse model Tom Erickson als het gezicht van de campagne in foto's en film. Tom Erickson heeft in de loop van zijn carrière model gestaan voor vele internationale merken, zoals het Spaanse merk Florentino, Woolrich, het merk Sundance van Robert Redford, het merk Fyord en Ermenegildo Zegna. De geur werd vakkundig in scène gezet in de reclamefilm door creatief directeur en ondernemer Ralf Liess, die ook de film regisseerde.
De film toont Tom Erickson in een open gang van een modern gebouw gemaakt van betonnen pilaren, terwijl hij recht op zijn doel afgaat - de Eau de Toilette Cool Force - met een doordringende blik, terwijl drie jongens in grijze pakken hem proberen aan te vallen en tegen te houden. Op de achtergrond vraagt een omroeper "Is it Power?" (Is het macht?), "Is het controle?" (Is het Controle?) en beantwoordt de vragen nadrukkelijk met "Nee!" "Its The Force!" (Nee, het is de kracht, de kracht van de sterke persoonlijkheid).
Met absolute vastberadenheid om zich niet te laten tegenhouden, gaat hij rechtdoor en gebruikt hij zijn krachtige, sterke persoonlijkheid om de jonge aanvallers in de lucht te knallen terwijl hij passeert, als beton en zonder ze te raken. Op zijn bestemming aangekomen, besproeit hij zichzelf met Baldessarini Cool Force eau de toilette en schudt nonchalant de steensplinters van de verbrijzelde tegenstanders op zijn schouder met een lichte grijns, terwijl het gebouw op de achtergrond uiteenvalt in ontelbare betonsplinters. Tot slot legt de spreker uit "De Cool Force scheidt de Mannen van de Jongens".