Campagne voor Baldessarini Cool Force toont mannelijke vastberadenheid
De mannengeur Cool Force van Baldessarini is sinds 2017 verkrijgbaar in de winkels. Het merk van voormalig Hugo Boss mode-ontwerper Werner Baldessarini is gewijd aan de meer volwassen man en staat onder de slogan "Scheidt de mannen van de jongens". De reclamecampagne voor de mannengeur Baldessarini Cool Force onderstreept deze slogan en verbeeldt op indrukwekkende wijze het sterke karakter van het parfum, evenals de man die het draagt in een tv-commercial.
De reclamefilm vertegenwoordigt de opvallende, stijlvolle Baldessarini Cool Force Man met zijn gedifferentieerde, krachtige karakter, die vol vertrouwen kiest voor de directe weg naar zijn doel te bereiken. Hij laat hem niet tegenhouden door obstakels of door mensen die hem in de weg zitten.
Dit aantrekkelijke, sterke en volwassen type man wordt door het Amerikaanse model Tom Erickson op indrukwekkende wijze voorgesteld als het gezicht van de campagne in foto en film. Tom Erickson heeft in zijn carrière vele internationale merken gemodelleerd, zoals het Spaanse merk Florentino, Woolrich, Robert Redford's merk Sundance, het merk Fyord of Ermenegildo Zegna. De geur werd vakkundig geënsceneerd in de reclamefilm door creatief regisseur en ondernemer Ralf Liess, die ook de film regisseerde.
De film toont Tom Erickson in een open gang van betonnen zuilen van een modern gebouw terwijl hij recht op weg is naar zijn bestemming - de Eau de Toilette Cool Force - terwijl drie jongens in grijze pakken proberen hem aan te vallen en tegen te houden. Op de achtergrond vraagt een spreker "Is het vermogen? (Is het prestatie?), "Is het controle? (Is het controle?) en beantwoordt de vragen nadrukkelijk met "Nee!" "Zijn kracht! (Nee, het is de kracht!, de kracht van de sterke persoonlijkheid!).
Met absolute vastberadenheid om zich niet te laten tegenhouden, gaat hij verder en laat hij zijn machtige, persoonlijkheidskrachtige macht zegevieren, waardoor hij de jonge aanvallers laat barsten als ze voorbijkomen als beton en zonder ze in de lucht aan te raken. Als hij op zijn bestemming is, sproeit hij zichzelf met de Eau de Toilette Baldessarini Cool Force en verbrijzelt met een lichte glimlach terloops de stenen splinters van de verbrijzelde tegenstanders op zijn schouder, terwijl op de achtergrond het gebouw ook oplost in talloze betonsplinters. Tot slot legt de spreker uit: "De koele kracht scheidt de mannen van de jongens".