Een charismatische heer boven de wolken
Een reclame van 20 seconden begeleidde de lancering van het parfum Baldessarini Ambré in 2007. Het lukt bijna zonder woorden en maakt gebruik van indrukwekkende, symbolische snapshots. Een elegante heer met zilverwit haar zit ontspannen achterin een licht zwevend zweefvliegtuig. Hij draagt een perfect donker pak met een wit overhemd. Het vliegtuig wordt bestuurd door een mooie jonge vrouw en maakt elegante loopings hoog boven de wolken. Passagier en piloot maken oogcontact via een achteruitkijkspiegel in de cockpit. De blikken zijn vertrouwend, warm en een beetje sensueel.
Ze gaan vergezeld van een warme glimlach. De korte film eindigt met de bijna cult-slogan van het label: Baldessarini onderscheidt mannen van jongens. De pakkende slogan is de enige gesproken tekst in de reclame. Lichte, vrolijke achtergrondmuziek van Barry White past bij de zweefvlucht. De hele film is in lichtbruine tinten gehouden om overeen te komen met de kleur van het geurende water. Dit maakt de opnamen van de bewolkte lucht bijzonder indrukwekkend. De reclame straalt het beeld uit van een succesvolle, zelfverzekerde man met een schat aan wereldervaring, net als de geur Baldessarini Ambré.
Het karakter van de geur wordt op een gedenkwaardige en onmiskenbare manier overgebracht, een geur voor de ervaren persoonlijkheid, niet voor jongens. De getuigenis is het aloude Baldessarini-model Charles Schumann. De zestigjarige inwoner van de Pfalz runt fulltime een van de bekendste bars van Duitsland in München. Zijn bijzondere charisma en eenvoudige, waardige charme maken Schumann keer op keer het gezicht van Baldessarini-campagnes. De foto's bij de campagne voor de presentatie van Baldessarini Ambré tonen de fles en verpakkingsdoos hoog boven de wolken in gloeiend, amberkleurig licht. Andere foto's beperken zich tot een eenvoudige weergave van de geurflacon en -doos.