Modern en divers: de reclamecampagne voor Abercrombie & Fitch Authentic Man
De reclamecampagne voor Abercrombie & Fitch Authentic Man/Woman is net zo zelfverzekerd en aanwezig als de boodschap en het timbre.
De campagneposter in monochroom grijs toont een jong stel naast de geurflacons van Abercrombie & Fitch Authentic Man/Woman. Zij staat op de voorgrond met haar armen sierlijk gevouwen, hij staat aan de zijkant achter haar. Beiden zijn onafhankelijk en toch een stel. Andere motieven tonen hen beiden als individuen met hun armen over elkaar. Behalve de flacons zijn ze ook in grijstinten gehouden om aan te tonen: Dit zijn typeringen.
De videocampagne lijkt op de oude reclamecampagnes voor United Colors of Benetton. Jonge gezichten met verschillende huidskleuren wisselen elkaar af. "Wees wie je wilt zijn en wees niet bang voor iedereen die je naar beneden probeert te halen" is hun boodschap.
De Authentic-campagne is gemaakt door mode- en reclamefilmregisseurs Arik Malak en Timothy Douglas, bekend als TnT. De campagne kwam tot stand met steun van het Australian International Fashion Film Festival en het in Praag gevestigde productiebedrijf Boogie Films. TnT staat bekend om hun high-end reclamevideo's waarin interactieve storytelling wordt gecombineerd met verontrustende motieven om de aandacht te trekken. Of het nu voor MCM, Marc Jacob of Vogue is, TnT combineert eerlijke boodschappen met geraffineerde videoregie en beeldbewerking. Hun werk omvat campagnes voor merken als Hermès, Juicy Couture, Nike en de L'Oréal Group. TnT is al genomineerd voor de Clio Image Award en de Webby Awards voor hun reclamefilms.
MJ Butterly kwam online naar voren als het vrouwelijke gezicht van de campagne. Het New Yorkse model, dat onder contract staat bij IMG, verscheen al op de pagina's van TeenVogue, Elle en Marie Claire. Ze heeft deelgenomen aan shoots voor Urban Outfitters en vele anderen.