Een tamelijk onbekende hoeveelheid
Er zijn parfumeurs die van de grote shows houden, die zich voordoen als diva's of rocksterren. Niet zo Philippe Romano. Zoals veel Franse parfumeurs is Philippe Romano, de maker van Abercrombie & Fitch First Instinct Man, geboren in Grasse. Als kind speelde de zoon van een parfumeur tussen de bloemenvelden die de heuvels rond Grasse bezaaiden en al op jonge leeftijd kon hij verschillende bloemen puur aan hun geur herkennen. Hoewel je bijna zou kunnen spreken van een zintuiglijke overbelasting, behield hij zijn liefde en passie voor het vak van parfumeur.
Er is weinig bekend over zijn carrière, maar de succesvolle, gereserveerde man werkt al jaren voor Drom Fragrances International. Hij creëert graag geuren met oriëntaalse invloeden, die hij opsmukt met kruidige en houtachtige accenten. Hij heeft in zijn carrière tot nu toe bijna 50 geuren gecreëerd. Zijn klanten zijn onder andere Elanzia Merveille, Escada en Anna Sui. Terwijl hij voor deze labels verschillende geuren heeft gecreëerd, heeft hij voor Kenzo, Emeshel, Berdoues, Slavador Dalí en Hollister elk slechts één geur gecreëerd. Omdat hij zijn klanten kan kiezen, mag elk merk zich eigenlijk gelukkig prijzen als hij meer dan één geur creëert. Dit geldt ook voor Abercrombie & Fitch, voor wie hij zowel First Instinct Extreme als First Instinct Man ontwerpt.
Het zal moeilijk blijven om iets te weten te komen over de gereserveerde man die liever zijn parfums laat spreken en zelden interviews geeft. Abercrombie & Fitch First Instinct Man is een casual sportgeur die ook goed past bij vrije tijd en werk. En net als zijn maker scoort het met een discrete aanwezigheid.