Een iets andere campagne voor een speciale geur: The Different Company White Zagora
De reclamecampagne voor The Different Company White Zagora weerspiegelt de bedrijfsfilosofie van The Different Company. Opgericht in 2000 door Jean-Claude Ellena en Thierry de Baschmakoff in Parijs, definieert het bedrijf luxe als anders zijn. Traditionele basisconcentraties van ingrediënten en traditionele geurcombinaties werden simpelweg genegeerd. The Different Company maakt geen onderscheid tussen eau de parfum en eau de toilette, geen onderscheid tussen vrouwelijke en mannelijke geuren. De geurlijnen van het bedrijf zijn allemaal uniseks producten met onverwachte, geraffineerde composities.
Met deze bedrijfsfilosofie is het bijna vanzelfsprekend dat de reclamecampagne voor The Different Company White Zagora ook iets anders is. Een enkele advertentie presenteert de Witte Oase. Een parfumeur geeft feitelijke informatie over de ingrediënten, top-, hart- en basisnoten en het samenspel van de compositie. Net zo belangrijk als de beschrijving van de geur is de informatie dat het product geen synthetische geurstoffen bevat. Dierproeven zijn absoluut taboe. Er worden alleen natuurlijke stoffen gebruikt in zeer hoge concentraties. Een concentratie die voorheen onbekend was in de parfumerie. De milieuorganisatie Greenpeace heeft The Different Company hiervoor aanbevolen. Omdat natuurlijke stoffen verschillende geurnuances ontwikkelen bij verschillende mensen, is het niet nodig om de composities in te delen op basis van geslacht.
De reclamecampagne werd ook ondersteund door indrukwekkende foto's. In het midden tonen ze het flesje The Different Company White Zagora met zijn heldere, delicate geur, omlijst door witte bloemen. Een rustige maar zeer opvallende reclame. Het karakteriseert levendig het product en de bedrijfsfilosofie. Net als in het ontwerp van de fles, wordt alleen de geur de ster in de reclamecampagne.