Veel neuzen met een zeker instinct voor fijne geuren
Zoals bij de meeste parfums van het Lacoste label, is de naam van de parfumeur niet bekend gemaakt voor Lacoste Eau de Lacoste L.12.12. Blanc. Sinds de lancering van het eerste parfum in 1984 heeft het designhuis 45 indrukwekkende geuren op de markt gebracht, die een enorme respons van klanten hebben gekregen. Het is bekend dat Lacoste parfums heeft gecreëerd in samenwerking met bekende parfumeurs als Annick Menardo, Claude Dir, Jean-Michel Duriez, Sonia Constant, Olivier Cresp, Laurent Bruyère, Aurelien Guichard en Domitille Michalon.
Het bedrijf IFF - International Flavors & Fragrances Inc - is verantwoordelijk voor de samenstelling van de recentere geuren op het Lacoste-label. Sommige van de bovengenoemde parfumeurs "lenen hun neus" aan het Parfuminstituut, dat meer dan 5.000 mensen in dienst heeft, waaronder 94 parfumeurs. De op twee na grootste fabrikant van parfums heeft zijn hoofdkantoor in New York. Meesterparfumeurs creëren unieke geurcomposities in de ultramoderne laboratoria van IFF. Tot de selecte klantenkring van het instituut behoren luxemerken als Clinique, Lancôme, Emporio Armani, Givenchy, Hugo Boss, Calvin Klein, Donna Karan, Ralph Lauren, Yves Saint Laurent en Estée Lauder. Hoewel het in New York gevestigde parfuminstituut zelf zelden in het openbaar verschijnt, zijn de geuren voor luxelabels wereldwijd beroemd.
Het recept voor succes bij IFF, in wiens laboratoria de opwindend sportieve geur Lacoste Eau de Lacoste L.12.12. Blanc werd gecreëerd, is het gebruik van bijzonder hoogwaardige, natuurlijke en zuivere grondstoffen en nauwe samenwerking met 's werelds toonaangevende trendsetters op het gebied van mode, design en kunst. Een aparte afdeling houdt zich bezig met het analyseren van de wensen van de klant. Het resultaat van deze verregaande inspanningen zijn opwindende, exclusieve geuren die de dromen en verlangens van een wereldwijde klantenkring vervullen.