Kunstenaars onder elkaar
Het label ziet de verwerking en vormgeving van leer als een kunst, terecht. Het Italiaanse label Italart ziet het creëren van geuren als een kunst, terecht. Kwaliteit, innovatie en esthetiek zijn voor beide labels van bijzonder belang. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de twee creatieve merken zijn samengekomen en Italart-geuren voor de Argentijnen hebben gecreëerd. Het sport- en modelabel bepaalt de richting, Italart bepaalt de koers.
Wie precies ontworpen heeft in de Italiaanse DesignstubeLa Martina Man , of dat het een gezamenlijke inspanning van verschillende parfumeurs was, is niet bekend, maar het resultaat is wel bekend. De leerachtige La Martina Man pittige, die nog steeds een echte insidertip is in dit land, inspireert met een mannelijke noot, die zich over uren laat zien. Voorzien van een zekere retro charme, die ook fris is, is gericht La Martina Man op alle mannen die niet de mainstream volgen, maar hun eigen regels creëren. De La Martina -Man n maar altijd stijlvol, zelfs als hij volledig zweterig is om de inspanning nog steeds in het gezicht te zien, komt uit het poloveld.
Het duurde even voordat het label in Duitsland aankwam, nog langer voor La Martina Man het label in 2008 gelanceerd werd. Polo is geen goedkope sport, integendeel, maar de mannengeur is heerlijk betaalbaar. Italart's grote begrip van het polo-etiket leidde ertoe dat alle geuren niet alleen voor mannen, maar ook voor vrouwen in Italië worden geproduceerd. Andere geurencollecties van Italart zijn Rocco Barocco en Battistoni.