Armaf El Cielo - Frisheidskick zonder krassen
Armaf El Cielo is een eau de parfum dat revitaliseert en inspireert met zijn frisse karakter. De geur is een echte vleier, fruitig, fris, maar nooit bijtend of krassend. Meloen is de eerste geurnoot die zich ontvouwt en ook degene die het langst blijft hangen. De frisse en sappige geur wordt vergezeld door citroen en bergamot, terwijl appel een tweede sterke geurnoot ontwikkelt. Cipres geeft de geur een mannelijke, groen-kruidige frisheid in de hartnoot. Jasmijn heeft ook een fris en helder effect. Viooltjes zorgen ervoor dat de geur niet te koel en opdringerig wordt. Tegen het einde zorgen muskus, vanille, amber en cederhout voor een warme, houtachtige geur die subtiel blijft in de basis. De geur maakt indruk met zijn frisse, fruitige noot en aangename karakter. Het is daarom geschikt voor bijna elke gelegenheid, zelfs bij warme temperaturen.
De flacon van Armaf El Cielo heeft een zeer fris ontwerp en belichaamt het karakter van de geur. De flacon is kubusvormig met sterk afgeronde hoeken. Het glanst in een frame van helder, glanzend zilver. In het midden is de glazen romp te zien, met de merknaam en productnaam in grijze letters. Het glas zelf is licht blauw getint. Verschillende gebogen elementen in het bovenste gedeelte creëren een dynamisch effect. Het gebruik van turquoise en blauwe elementen wekt de indruk van water. De zilveren dop sluit ook aan bij dit ontwerp. De flacon ziet er dynamisch, fris en jong uit.
Sinds 2008 brengt de Arabische parfumfabrikant Armaf geuren op de markt die zijn samengesteld volgens de Franse traditie. Daardoor zijn ze ook voor westerse neuzen aangenaam om te ruiken en zeker niet te sterk. Voor een frisse geur heeft Armaf El Cielo een hoge sillage en levensduur. Deze hoge kwaliteit is net zo goed onderdeel van het bedrijfsconcept als de unieke prijsstructuur. Deze is simpelweg onverslaanbaar voor de kwaliteit van de geuren en nodigt uit tot blind kopen.
In de advertentie zien we de flacon en de verpakking van Armaf El Cielo, die beide in dezelfde stijl zijn ontworpen. Het golvende patroon is duidelijker te herkennen op de kartonnen verpakking. Het benadrukt het frisse karakter van de geur en doet ook denken aan zomer, water en plezier. Een andere foto toont een jonge man in een blauwe spijkerbroek en een wit overhemd. Door de prijs spreekt de geur misschien meer jonge mannen aan, maar hij is overtuigend voor alle leeftijdsgroepen.