Armaf Blue Homme - Een heerlijk frisse zomergeur
Eau de Parfum Armaf Blue Homme is een citrusachtige, frisse en aquatische geur die perfect is voor de zomer. De mannengeur werd gelanceerd in 2013 en opent met noten van citroen, bergamot, limoen, mandarijn en neroli. De frisse, citrusachtige noten overheersen, terwijl mandarijn en neroli een zoete fruitigheid geven. Jasmijn en lavendel blijven fris in plaats van bloemig in de hartnoot, terwijl rozemarijn de geur een sterke, kruidige smaak geeft. De basisnoot combineert groene en houtachtige noten van eikenmos en cederhout. Vanille en amber ondersteunen deze geur met een subtiele, warme zoetheid. Armaf Blue Homme is een elegante en verkwikkende allrounder die elke gelegenheid met frisheid en expressiviteit begeleidt.
Armaf Blue Homme wordt geleverd in een zilveren en lichtblauwe flacon. Om de sterk afgeronde, platte kubus zit een lichtblauw leren bandje. De fles zelf is glanzend zilver. Een zwart lint houdt een speld vast met het merklogo op de ronde kop. De naam van het parfum staat in zilveren letters aan de onderkant van het leer. Een zilveren balletje sluit de verstuiverkop, die ook zilver is. Dit ontwerp drukt perfect de frisheid van dit parfum uit, dat zelfs op warme dagen een aangename koelte verspreidt.
Armaf is een parfumhuis uit de Verenigde Arabische Emiraten, met het hoofdkantoor in Dubai. Het bedrijf produceert parfums in de Franse traditie, wat zowel geldt voor de selectie van geuren als voor de klassieke geurcompositie bestaande uit top-, hart- en basisnoten en de geursterkte. Armaf Blue Homme heeft een gemiddelde sillage en levensduur, wat vrij uitzonderlijk is voor het merk Armaf. Meestal hebben de geuren een buitengewone levensduur. Maar de frisse geur van Blue Homme kan zelfs op warme dagen perfect worden verspreid en wordt nooit te overweldigend.
Armaf Blue Homme wordt geadverteerd met verschillende foto's en een kort filmpje. In dit filmpje wordt de fles uit de verpakking gehaald en van alle kanten voor de camera getoond, met aan het einde druppels water die op de fles vallen. Het beeld van de natte fles tegen een zwarte achtergrond is ook een reclamefoto. Een ander beeld toont de fles omringd door gestileerde jasmijnbloemen en groene bladeren, terwijl een ander beeld de fles en verpakking in close-up toont naast een jonge man in een pak. De beelden brengen de frisheid en elegantie van deze geur over, waar vooral jonge mannen dol op zullen zijn.