Het merk van een wilde generatie
De naam Alyssa Ashley staat voor sterke, jonge vrouwen! Het merk is echter niet opgericht door een vrouw zelf - zoals de naam doet vermoeden - maar door een Amerikaanse kunstenaar. Hij werd geïnspireerd door zijn dochter Alyssa en vernoemde zijn bedrijf naar haar.
Alyssa Ashley kwam naar voren als een creatief symbool van de jaren 1960. Parfum mocht niet langer alleen in de make-upladen van oudere dames liggen, maar moest ook staan voor iets nieuws en voor vrijheid, zoals de jeugdcultuur van de swingende jaren zestig voorschreef. De oprichter van Alyssa Ashley had al flacons ontworpen voor andere bedrijven en realiseerde uiteindelijk zijn droom van een eigen merk in 1968. Zijn onmiddellijke succes bewees zijn gelijk: in de VS ontwikkelde zich een ware cultus rond de producten van Alyssa Ashley.
Als symbool van de flower power-generatie is het niet verwonderlijk dat het merk al vroeg de speciale aantrekkingskracht van uniseksgeuren ontdekte en veel van zijn creaties voor mannen en vrouwen op de markt bracht. Alyssa Ashley 's reputatie als parfumfabrikant voor artiesten en vrije geesten is nog steeds actueel. De reclame van het merk volgt niet de klassieke regels van de schoonheidsindustrie. Conventionele reclamecampagnes met bekende modellen zijn zeldzaam.
De marketing van Alyssa Ashley Purple Elixir richt zich ook puur op het parfum zelf. Fans van het merk weten wat ze kunnen verwachten en geven hun enthousiasme voor Alyssa Ashley door aan hun omgeving.
Het bedrijf is in de jaren sinds de oprichting altijd trouw gebleven aan zichzelf. De creaties zijn trendy zonder pretentieus te zijn. Dit onderscheidt ze van veel producten van andere fabrikanten. Alyssa Ashley Purple Elixir is een ander deel van het succesverhaal.