Bewegend zand als symbool voor moleculen
De reclamecampagne voor de lancering van het bijzondere unisex parfum Aether Hypaer wijkt af van de gebruikelijke clichés, net als het parfum zelf. Slechts een kort filmpje van iets meer dan een halve minuut maakt reclame voor de vier parfums in de Supraem-lijn.
De reclame, gemaakt onder leiding van art director Robert Greco, toont de indrukwekkende glazen flacon van de parfums, met fijne barstjes en scheurtjes. De flacon wordt één voor één gevuld met de vier geuren uit de lijn, waarbij de respectievelijke labels snel achter elkaar verschijnen op de voorkant van de kleine flacon. Uiteindelijk versplintert het flesje door de overvloed en kracht van de geuren, het parfum vloeit op de grond.
De printcampagne voor de lancering van Aether Hypaer bestaat uit fotoseries in zwart-wit. Op de eerste foto ligt het flesje op lichtgekleurd zand. Uit de foto wordt niet duidelijk of het natuurlijk zand is of een chemische substantie. Door scheuren en onregelmatigheden, blijkbaar veroorzaakt doordat de fles erin gegooid is, lijkt het oppervlak van het zand te bewegen. Het effect is wederzijds. Alsof de fles deel is gaan uitmaken van de stof die uit miljoenen moleculen bestaat, is hij ook van vorm veranderd.
De gouden dop is volledig bedekt met zand. Door de horizontale positie is er een luchtbel vanuit de hals van de flacon onder het etiket gekomen, waardoor het opvallend wordt benadrukt, en de ingrediënten, de namen van de vijf geurmoleculen die Aether Hypaer zo uniek maken, staan in zwarte letters rechtsboven in beeld. Daaronder wordt het karakter van het parfum, gebaseerd op bekende aroma's, gekarakteriseerd in vier belangrijke punten. In een tweede serie foto's worden alle vier de geuren uit de Supraem-lijn op dezelfde manier gepresenteerd.