Uit de dystopie
De vrouwengeur adidas Unlock for Her en zijn tegenhanger adidas Unlock for Him maken deel uit van de nieuwe adidas Originals-serie, die ook andere geuren omvat. Daarnaast heeft de fabrikant van sportmode een hele collectie schoenen en kleding gelanceerd onder het motto "adidas Originals". Deze kledingstukken, schoenen en geuren zijn allemaal geïnspireerd op de originele adidas-klassiekers, maar met een nieuwe twist. Het zijn lifestyleproducten van een nieuw tijdperk, voor individualisten die uit de verworvenheden van het verleden alleen datgene kiezen wat hen naar een mooie, positieve toekomst leidt.
De adidas Originals-reclame promoot niet één product, maar draagt deze boodschap uit naar de buitenwereld. De reclame duurt 1:15 minuten en toont jonge mensen in adidas-kleding die door verschillende scènes van een sombere, deels verwoeste, deels groteske moderne wereld lopen. Hun tred is dynamisch en vastberaden. Ze lopen doelgericht door verwoeste bossen, grijze steden, vervallen metrostellen. De mensen om hen heen dragen anonieme beschermende pakken, maskers, VR-brillen of staren gelaten naar hun smartphones. De krachtige achtergrondmuziek onderstreept deze beelden, de zanger zingt "I'll never go down your road, I found my way on my own." De jongeren komen uiteindelijk allemaal samen en stappen op de grens tussen de verwoeste wereld en een andere toekomst, met groene bomen en frisse lucht, met moderne gebouwen en stralend licht. De boodschap achter de reclame luidt: echte individualisten laten zich niet meeslepen in hun sombere, desolate omgeving. Vastberaden zetten ze hun zinnen op een mooie toekomst. Adidas begeleidt hen in deze toekomst met sportieve, chique mode, functionele en stijlvolle schoenen en een geur als adidas Unlock for Her, die deze levenshouding benadrukt.