De reclamecampagne voor voetbalster Leo Messi
De reclamecampagne voor de nieuwe adidas Unlock fragrance edition is net zo dynamisch, jong en non-conformistisch als de adidas Unlock for Him geur. De adidas Unlock for Him geur werd niet direct gepromoot, maar ondersteunde de "Unlock Agility" campagne voor de nieuwe Nemeziz 19 sportschoen, waarvoor in de zomer van 2018 reclame werd gemaakt door niemand minder dan voetbalster Lionel "Leo" Messi. De video Unlock Agility feat. Leo Messi werd in juli 2018 op het voetbalkanaal van Adidas op YouTube geplaatst met de slogan: "You want the most agility? Stap één: pak een paar Nemesis... Stap drie: ontgrendel behendigheid!" Een onbekende fan pakt de bal af van Messi, de ster van de promotionele intro.
De tweede video, begeleid door de gesproken slogan, onthult zijn geheim: Nemeziz 19 trainers, consequente training en de wil om behendigheid te ontketenen: Unlock your Agility! De muziek en voice-over voor de advertenties, die ook werden gepromoot op Facebook, Twitter, Snapchat en Instagram, zijn gemaakt door het Londense R & B duo Everything You Know. De twee Londenaren Rhys Kirkby en Harvey Kirkby-Cox brachten hun nummer "No Question".
Alleen al de eerste YouTube-video met Leo Messi genereerde 23 miljoen kliks. De levenslang gesponsorde ster van FC Barcelona genereert echter veel meer kijkers en klikken in de cross-channelmarketing voor Adidas. Hij heeft 90 miljoen volgers op Facebook en maar liefst 93 miljoen fans op Instagram. De Unlock Agility-campagne, inclusief de adidas Unlock for Him, richt zich daarom direct op het imago van de wereldster. Adidas sponsort veel van 's werelds beste voetballers, waaronder Lionel Messi, Diego Costa, Luis Suárez en Manuel Neuer. Tot de Adidas-teams behoren Manchester United, FC Bayern München, AC Milan, Juventus Turijn en Real Madrid.