Liefde is alomtegenwoordig
Tiffany is over de hele wereld bekend sinds Audrey Hepburn als party girl Holly Golightly in 1961 voor de luxe juwelier ontbeet in een elegante zwarte Givenchy-jurk. Met de Tiffany & Co. Rose Gold zet de sieradenfabrikant in op het thema liefde.
Een fles als een diamant.
In een korte commercial vertellen drie vrouwen over hun liefde voor parfum, sieraden en zichzelf. Het label richt zich op diversiteit en schakelde een Aziatisch, een blank en een donker model in. Op de achtergrond speelt een coverversie van de Beatles-klassieker "All you need is Love", gezongen door een vrouw. De drie modellen lijken naakt te zijn, wat het pure karakter van de geur onderstreept en de aandacht vestigt op de sieraden die ze dragen. De kleuren van het flesje worden slim herhaald in de make-up van de modellen: het turquoise van het merk Tiffany & Co. is terug te vinden als opvallende oogschaduw op de oogleden van de Aziatische vrouw en als een fijn lijntje op die van het Kaukasische model. Het roségoud schittert daarentegen op de ogen van het model met donkere huidskleur, die de boodschap van het parfum herhaalt met een intense blik in de camera: "All you need is love". Het artistieke flesje van Tiffany & Co. Rose Gold knippert herhaaldelijk in beeld.
De luxe juwelier maakte ook een promotiefoto met het parfumflesje. Alleen de verstuiver is te zien aan de bovenkant van het eigenlijke flesje. Het glazen lichaam wordt belichaamd door de ingrediënten, die een hint geven naar de vorm. De zwarte bessen, de blauwe roos en de ambrettezaden lijken te zijn ondergedompeld in een vat met roségoud, omdat ze glanzen in deze metallic tint. Deze artistieke truc weerspiegelt de symbiose van de geurpiramide, die in deze edele metaalkleur is verenigd tot een juweel.