Diversiteit bij uitstek
Ruige, natte rotsen, azuurblauw zout water op de achtergrond en de Scotch & Soda Island Water Men fles precies in het midden - zo presenteert het label zijn fruitige mannengeur op Instagram. Het intense blauwgroen van de fles is in harmonie met de kleur van het water. Het staat symbool voor frisheid en het onvergelijkbare gevoel om voor het eerst in zee te springen tijdens een eilandvakantie.
Strand en zee zijn erg belangrijk voor Scotch & Soda. In plaats van een dromerige - maar onrealistische - campagne te schieten, stuurt het modehuis zijn modellen naar het strand met tangen en emmers om plastic afval te verzamelen. Scotch & Soda zet zich in voor duurzaamheid en afvalpreventie en gebruikt de shoot om zijn mode en parfums te laten zien en het probleem van plastic afval in zee onder de aandacht te brengen. Tegelijkertijd werden volgers aangemoedigd om zelf actie te ondernemen en deel te nemen aan een inzamelingsactie.
Over het algemeen gebruikt het Nederlandse label zijn website om de "vrije geest van Amsterdam" te laten zien. Scotch & Soda boekt modellen van alle leeftijden en etnische achtergronden. Het modehuis viert diversiteit en ondersteunt actief de LGBTQ-gemeenschap. De ontwerpers hebben ook een zwak voor gezinnen: ze gebruiken tweelingen voor hun fotoshoots, fotograferen vrouwen van vier generaties en laten moeders met hun kinderen natuurlijk en zonder make-up zien voor Moederdag.
Scotch & Soda herinterpreteert mannelijkheid Scotch & Soda. In plaats van bebaarde mannen van midden dertig in pak met een gerimpeld voorhoofd en een bezorgde blik te boeken, viert het label de diversiteit van mannelijkheid: van jongensachtig tot gangsterachtig, van freaky tot eenvoudig en sportief, de mannenwereld kan zich uitleven met Scotch & Soda. Het label belichaamt deze mannelijke diversiteit olfactorisch met de Scotch & Soda Island Water Men.