Een glorieuze verjaardag moet gevierd worden
Het ontwerperslabel Diptyque, wat vertaald kan worden als tweeluik, werd opgericht in 1961. De allereerste winkel van de drie vrienden Desmond Knox-Leet, Yves Coueslant en Christiane Montrade-Gautrot is te vinden op 34 Boulevard Saint Germain, wat de naam van het parfum Diptyque 34 Boulevard Saint Germain en zijn verjaardag verklaart.
Diptyque is echter niet begonnen als parfumhuis, maar als stoffen- en behangontwerper. De patronen, die altijd geïnspireerd zijn op de oudheid, worden al snel gewild in Britse luxe villa's. Al in 1968 breidde de creativiteit van de oprichters zich uit naar geuren en lanceerden ze het wereldberoemde L'Eau, dat net als alle parfums van het huis uniseks is.
Met de lancering van Diptyque 34 Boulevard Saint Germain viert het ongewone nichelabel natuurlijk de vijftigste verjaardag van het merk. Ze lanceerden Diptyque 34 Boulevard Saint Germain Eau de Toilette en Solid Perfume voor het eerst in 2011, voordat ze het Eau de Parfum lanceerden in 2018, opnieuw als jubileum. Olivier Pescheux is verantwoordelijk voor alle creaties. Hij is ook verantwoordelijk voor de geurcompositie van de zeep, de roomspray en de geurkaars. Diptyque heeft echter geen reclame gemaakt, noch in 2011, noch in 2018.
Het exclusieve label produceert liever kwaliteit dan kwantiteit. Vrienden van het bijzondere kennen de waarde van Diptyque en roemen het label om zijn expressieve elegantie. Dit betekent echter niet dat geuren en producten zoals de Diptyque 34 Boulevard Saint Germain-lijn de meningen polariseren en verdelen. In feite is de geur heerlijk ontspannen, aangenaam en ongelooflijk draagbaar. Toch is en blijft het een nichegeur die niet makkelijk te vinden is, zelfs niet als zeep- of kamergeur. De Diptyque 34 Boulevard Saint Germain collectie is perfect voor iedereen die iets speciaals waardeert en dit in huis wil halen.