Verleidelijke geurcreaties die het zelfvertrouwen van vrouwen een boost geven
De parfumeur aan Christina's zijde voor de creatie van Violet Noir is niet bekend. Het gerucht gaat al langer dat het allround talent haar geuren zelf ontwikkelt. Dat zou geen verrassing zijn. Ze laat zich immers al jaren inspireren door de bekende parfumeur Will Andrews en heeft altijd inspraak gehad in haar geuren.
Christina Aguilera Violet Noir wordt op de markt gebracht door Revlon, een Amerikaans cosmeticabedrijf dat in 1932 werd opgericht door Joseph en Charles Revson en Charles Lachmann. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in New York en heeft zich gevestigd als een wereldwijd erkend en populair merk. Wat Revlon zo bijzonder maakt, is dat de cosmeticafabrikant een van de eersten was die het groeiende bewustzijn van vrouwen over cosmetica niet alleen herkende, maar ook promootte. Geïnspireerd door seizoensgebonden mode bracht Revlon seizoensgebonden cosmetica op de markt. Revlon staat vooral bekend om "Matching Lips and Fingertips" - het eenvoudige maar ingenieuze idee om kleuren en lippenstift op elkaar af te stemmen.
Wat Revlon en Christina gemeen hebben, naast hun succesvolle ondernemersgeest en creativiteit, is de strijd tegen preutse morele opvattingen. Ze zetten zich in voor vrije seksualiteit en karakteriseren het zelfvertrouwen van vrouwen die bewust hun vrouwelijkheid leven en vrij zijn van conventies. Revlon is al sinds de jaren 1950 succesvol in de parfumindustrie en ging in 2016 een samenwerking aan met Elizabeth Arden. De naam Elizabeth Arden staat aan de basis van vele geuren van sterren als Britney Spears, Elizabeth Taylor en Jennifer Aniston.
Samen met Revlon/Elizabeth Arden integreert Christina Violet Noir en andere inspirerende vrouwengeuren in haar collectie, zoals Touch of Seduction en Unforgettable. Het resultaat van deze samenwerking zijn altijd vrouwelijke en prikkelende geuren die gedenkwaardig zijn en onmiskenbare geuren uitstralen.