Sensuele schoonheid met karakter - de campagne
In de campagne voor Bottega Veneta Eau de Velours kiest Tomas Meier, creatief directeur van het label, voor spaarzame accenten met een sterk symbolisch karakter. Net als bij eerdere Bottega Veneta geuren is model Nine D'Urso de testimonial. De dochter van Inès de la Fressange, voormalig topmodel en ontwerpster, en petekind van prinses Caroline van Monaco, heeft een bijzondere relatie met fijne geuren. In een interview onthulde ze dat ze een nieuw parfum eerst in haar nek en haar haarlijn aanbrengt. Haar huid reageert extreem gevoelig op geuren op deze plekken. Ze kiest pas voor een bepaalde geur als de huid en de geur in harmonie zijn in haar nek.
De beroemde Amerikaanse modefotograaf en filmproducent Bruce Weber heeft het onberispelijk mooie, natuurlijke gezicht van Nine D'Urso vakkundig in scène gezet voor Bottega Veneta Eau de Velours. Om het vrouwelijke concept van de geur te benadrukken, worden de sensuele poses van het model belicht in helder bordeauxrood licht. De achtergrond is eenvoudig, zonder decoratie of motief. Net als in eerdere campagnes zijn er voor de campagne alleen close-ups gebruikt. Het gezicht van de testimonial fungeert als de belichaming van de perfecte roos.
Dit benadrukt de rozennoot van de geur. Het vormt het belangrijkste accent in de Bottega Veneta Eau de Velours compositie. Andere foto's zetten het parfum centraal, zelden versierd met een roos of donkerrood fluweel in vloeiende plooien. De campagne doet recht aan de claim van het cultlabel om minimalistische luxe te bieden. Het combineert gedurfde eenvoud met sensuele elegantie en understatement. Maar bovenal karakteriseert het het opwindende sensuele en vrouwelijke karakter van de Bottega Veneta Eau de Velours geur.