Reclame die geen reclame nodig heeft - onaangedaan en verfrissend licht
Het leidende principe achter alle Biotherm producten wordt uitgedrukt door de woorden Atme-Fühle-Lebe die in de reclame worden gebruikt. In de Biotherm Eau d'Énergie reclamecampagne verwijst de fabrikant voornamelijk naar bekende tijdschriften zoals Vogue en andere modetijdschriften waarin de fles artistiek wordt geïllustreerd. Daarnaast wordt de Biotherm Eau d'Énergie reclamecampagne uitgebreid met uitgebreide online vertoningen op het platform van de fabrikant, een zogenaamde paginagrote advertentie en een aantrekkelijke wedstrijd.
De promotie van Biotherm Eau d'Énergie wordt gepresenteerd in een succesvolle eenheid met de andere verzorgingsproducten van Biotherm. Het ontwerp dat is gekozen voor Biotherm Eau d'Énergie wordt gekenmerkt door de helderheid van oranje, wat kan worden vergeleken met het helende en kalmerende effect van zonlicht. Deze kleuring van de flessen en tubes creëert een link naar de natuur, wat natuurlijk typerend is voor Biotherm. De natuurlijkheid en de actieve ingrediënten gewonnen uit de zon en de zee kenmerken de producten van Biotherm.
Biotherm staat bekend om zijn natuurlijke actieve ingrediënten en aroma's, die de producten bijzonder vriendelijk voor de huid maken. De reclamecampagne is net zo helder en puristisch als de ingrediënten natuurlijk en puur zijn. Verschillende posters tonen de geur voor het zonlicht. De felle stralen schijnen door het fijne glas en worden gevangen in de oranje kleur van de kostbare vloeistof. Een vleugje wolken op de achtergrond doet denken aan een romantische zonsondergang voor de kust van de Caraïben. Een vakantiegevoel voor de huid.
Een andere reclamefoto toont verschillende Biotherm geurseries, allemaal in verschillende kleuren, maar allemaal met dezelfde heldere ovale vorm. Soms blauw, soms groen, soms geel of oranje zoals Biotherm Eau d'Énergie. Ze liggen allemaal op elkaar, naast elkaar, geometrisch op een rij in het heldere water op een ijzige bodem. Het koele water bedekt de flessen niet helemaal, maar rolt ervan af en vormt één geheel met de vloeibare inhoud van de ovale flessen.
Een reclameposter toont een natuurlijk uitziend model met een lichte, egale huid en lang, luchtgedroogd blond haar, dat lachend onder een waterval of regendouche lijkt te staan. Rechts staat de oranjerode fles Biotherm Eau d'Énergie. Alle reclamefoto's hebben één ding gemeen en verenigen de campagne: ze zien er licht en ongeagiteerd uit en stralen frisheid en puurheid uit. De drager van de geur wordt verteld dat ze met Biotherm iets goeds doen voor zichzelf en hun huid en dat ze vertrouwen op een traditioneel en consistent merk dat waarde hecht aan natuurlijkheid en huidvriendelijkheid zonder afbreuk te doen aan een verfrissende en levendige geur. Een frisse, revitaliserende geur. Dit wordt ook overgebracht door de reclamecampagne, die erin slaagt zonder uitgebreide advertenties, bekende reclamegezichten en getuigenissen of overdreven pompeuze campagnes.