Een nieuw tijdperk
Hoe kun je een reclamecampagne lanceren voor een parfum dat nog nooit in deze vorm heeft bestaan? Het probleem werd creatief opgelost door opzettelijk te zinspelen op de mysterieuze noten die speciaal voor het parfum zijn gecreëerd en pas langzaam worden onthuld. Aether Methaldone is de geur van de ruimte en de pioniersgeest. Daarbuiten, in de oneindige uitgestrektheid, wachten avonturen van onvoorstelbare omvang. Dit is precies waar de campagne voor Aether op zinspeelt.
Metallic tinten en donkere kleuren domineren de video's en beelden die voor reclamedoeleinden worden gepubliceerd. De gepubliceerde video wordt begeleid door muziek die met zijn klikgeluiden bijzonder mechanisch en buitenaards lijkt. In eerste instantie kan dit zelfs een beetje verontrustend lijken, maar dat is precies het doel van deze geur. Het is een wake-up call die een nieuw tijdperk van zogenaamde supermoleculen inluidt. Geuren die bondiger, sterker en intenser zijn. Nuances die een nog onbekend spectrum introduceren.
Als je naar de video kijkt, vraag je je af hoe de sequenties zijn opgenomen. Rook, bubbels en extravagante kleuren domineren de beelden. Het metaalachtige karakter, dat ook voelbaar is in de geur, komt steeds weer naar voren. Het doet denken aan het fonkelen van de sterren, maar ook aan het koele metaal van een ruimteschip. Wie deze geur gebruikt, claimt de mysterieuze factor voor zichzelf en wordt een avonturier voor wie geen pad te lang of onbegaanbaar is. Het mythische kan een vriendelijke werking hebben en grote interesse opwekken. Dat is waar deze campagne voor staat.