Wereldberoemd en begeerd door iedereen
Nathalie Lorson is een van de grootste namen in de wereld van parfums. Geboren en getogen in Grasse, leerde ze al op jonge leeftijd over de wereld van geuren en de creatie ervan. Haar vader werkte als chemicus voor Roure Bertrand Dupont. Met deze achtergrond kon ze niet anders dan parfumeur worden en daarom ging ze in 1980, direct na het verlaten van de school, ook aan de slag bij Roure Bertrand Dupont. Het duurde niet lang voordat Nathalie Lorson een uitstekende reputatie verwierf, wat ertoe leidde dat ze geuren creëerde voor Isabella Rosselini en Kate Moss. In 1987 trad ze in dienst bij IFF en in 2000 bij Firmenich.
In haar carrière tot nu toe heeft ze meer dan 190 geuren ontwikkeld voor meer dan 80 verschillende labels. Deze omvatten geuren voor Jil Sander, Lalique, Boucheron, Oriflame, Trussardi en Mandarina Duck. Naast Jimmy Choo Man Blue ontwikkelde ze ook Jimmy Choo Fever, een populaire geur voor vrouwen, voor het Britse label.
Om haar succesvolle creaties te creëren, praat Nathalie Lorson graag met mensen, maar haalt ze ook inspiratie uit kleuren, nieuwe grondstoffen en de wereld van het merk. Volgens haar is de grootste uitdaging voor parfumeurs het opwekken van emoties, wat alleen lukt als de geur bij de persoon past. Om dit te bereiken gaat ze ook graag verder dan de grenzen van de bekende toepassingen van de verschillende grondstoffen. Ze experimenteert graag om te zien wat er mogelijk is. Dit is de enige manier om geuren als Jimmy Choo Man Blue, Black Opium, Moschino Forever of Givenchy Gentleman te creëren. Als Nathalie Lorson een geur aanpakt, kan dat heel snel gaan of het kan even duren voordat er een nieuw parfum is. Maar het resultaat is het altijd waard.