Citrusvruchten en zwarte peper op houtachtige nuances, scharlei en amber: Bench. Identity for Him is sprankelend, helder en expressief. De partnergeur van de sappige, exotische Identity for Her uit 2021 verkondigt de boodschap met vertrouwen en consistentie: laat zien waar je van gemaakt bent en wie je echt bent! Er is geen krachtigere geur voor elke dag die de ochtend goedgezind begint.
Sprankelende citrusvruchten vormen de topnoot van Identity for Him. Ze worden onderschept door fijne, kruidige noten van zwarte peper, die uitmonden in een bed van warme houtsoorten, aromatische scharlei en amber. Iedereen die zijn dag doorbrengt met deze geur is jong, positief en charismatisch en bewandelt instinctief de paden die hem succes zullen brengen.
Bench. Identity for Him is alweer de vierde flanker van de iconische Bench geur For Him (2017): Het Britse streetwearlabel heeft al twee herlanceringen gevierd met de houtachtig-synthetische Sound for Him (2018) en de aquatisch-frisse Motion for Him (2019), samen met hun vrouwelijke partnergeuren. Deze keer volgt de flanker zijn rolmodel meer dan ooit: het vertaalt zijn aromatisch-frisse fougère noten van bergamot en citroen, appel en munt, gevolgd door een romantisch hart van jasmijn, roos en lavendel op een sensuele basis van mos, muskus, sandelhout, tonkaboon en amber, naar verfrissende inspiratie, pure kracht en zachte vastberadenheid. Bench. Identity for Him is daarmee volwassener en preciezer geworden, een krachtpatser voor uitdagende tijden.
De verpakking van Identity for Him is ook een tikje directer dan die van zijn voorgangers: de gesiliconiseerde vierkante fles in een plat whiskyflesformaat wordt nu gepresenteerd als een oranje en zwarte popartfles met een gigantisch vingerafdrukontwerp. In zekere zin drukt de slimme man zijn onmiskenbare stempel op deze fles. De boxy siliconen dop, dit keer in oranje, die toegang geeft tot de sprankelende splash, is gebleven.
De ontwerper van de flacon is net zo naamloos als de maker van de Bench. Identity for Him geur. Bench geurpartner Nobilis, de drijvende kracht achter veel bekende merken zoals Atkinsons, Baldessarini, Creed, Hollister, Lagerfeld en Versace, geeft de voorkeur aan merkmarketing die berust op duidelijke identiteiten - de makers blijven verborgen achter de schermen. Nobilis maakt zelfs geen gebruik van geurcampagnes. Het skateboarder en BMX modemerk Bench uit Manchester, dynamisch, urban, fris en brutaal, is ook statement genoeg voor de nieuwe geur Bench. Identity for Him, punt uit.