Clips leggen de filosofie van het huis uit
Het huis Acca Kappa heeft drie clips gemaakt om zijn producten te promoten, in het bijzonder de Acca Kappa 1869. Ze zijn getiteld "Stile" (de stijl), "L'artiginalità" (het vakmanschap) en "la Storia" (het verhaal). De clips hebben geen "gezicht" en zelfs geen muziek. Met hele mooie, heldere beelden vertellen de reclames het verhaal van de filosofie van het bedrijf. De intensiteit van de beelden wordt versterkt door het feit dat er geen muziek is, alleen de originele geluiden, en de "Stile" reclame begint met de woorden "Simplicity is a style" in het Engels. Een raam wordt opengeduwd, krekels tsjilpen en vogels zingen. Dit wordt gevolgd door beelden uit de natuur: een libel op een meer, een hand die planten aait, een roeiboot die over het water vaart. Een jongen zit op een boom, een hand streelt de bast, twee handen vullen een mand met citroenen. Een vrouwenhand op een deurklink, een vrouwenfiguur loopt langs een spiegel en opent een gordijn. Ze ziet twee kinderen en een hond. De producten van Acca Kappa worden tussen de zeer intense en langzame beelden geplaatst: Geurkaarsen, parfums en borstels.
"Lártiginalità" heeft dezelfde stijl, maar de beelden zijn anders. Hier neemt een hand een stuk hout en slijpt het tot een borstelkop met behulp van schuurpapier en een machine. Gedeelten van de productie van kwasten en scheerkwasten worden getoond in langzame shots. Een hand bedient de spuitkop van een parfumflesje, een vrouw ruikt aan een stuk papier. Een hand verpakt een kwast in een kartonnen doos van het bedrijf Acca Kappa. Dit wordt gevolgd door beelden van etiketten op verzendkisten: New York, Sidney, Toronto, Amsterdam, want de producten van Acca Kappa zijn wereldwijd gewild. Er is ook geen stem of muziek in deze film. "Storia" begint met een portret van de oprichter van het bedrijf en oude foto's. De film wordt begeleid door grammofoonplaten. Begeleid door grammofoonmuziek en het gekletter van paardenhoeven. Een hand bladert door een familiealbum, iemand loopt langs oude posters van het bedrijf Acca Kappa.
Een "oude" telefoon gaat over. We zien handgetekende plattegronden en krantenadvertenties voor kwasten uit de jaren 1950. In het "moderne" gedeelte zien we een glanzende brochure van het bedrijf, komt er een e-mail binnen en is er een printer te horen. Aan het einde blaast een man een kaars uit. Afgezien van de muziek aan het begin zijn er alleen originele geluiden te horen in deze clip. Door deze reclame loopt een onderschrift (in het Engels): "The story goes on. Er zijn dingen die ver weg geboren worden en een lange weg gaan. Er is een verleden dat met dankbaarheid herontdekt moet worden. Er zijn waarden die nooit uit de mode raken als dingen een ziel hebben." Deze films belichamen perfect de filosofie van het bedrijf Acca Kappa: door je te concentreren op de essentie creëer je ruimte voor sensualiteit en intense ervaring.