Pure levensvreugde - de iets andere stijl
De campagne voor de lancering van het parfum Missoni Missoni Parfum pour Homme is gebaseerd op twee vrolijke commercials geproduceerd door EuroItalia, een marketingbedrijf voor geuren en smaken. De testimonial is de bekende Franse balletdanser Mickaël Lafon. Beide reclames benadrukken het feit dat de Missoni-man een iets andere, zelfverzekerde en opgewekte stijl heeft en als het ware tegen de stroom in zwemt. Ze zijn opgenomen in zwart-wit en beginnen met een dansende Missoni gekartelde lijn.
De eerste film toont de getuigenis in een onconventionele outfit. Mickaël Lafon draagt een dik tweed jasje met een wit overhemd, zwarte vlinderdas en een opvallende, grof gebreide sjaal met een groot gekarteld patroon. Hij loopt door de gangen van een elegant hotel, gadegeslagen door deftige heren in smoking. Hij stopt in het midden tussen twee deuren, onbeslist over welke hij zal aankloppen. Hij kiest prompt de verkeerde deur en krijgt een daverende klap in zijn gezicht. Hij erkent het met een charmante glimlach, keert terug naar zijn eigen kamer en doet het parfum Missoni Missoni Parfum pour Homme op.
Een stem op de achtergrond onthult de namen van het parfum en het label, en de tweede spot toont de testimonial in dezelfde outfit als in het eerste filmpje. Hij danst levendig met een mooie jongedame. Plotseling speelt een band gekleed in gepaste stijl sambamuziek, waar Mickaël Lafon zich door laat meeslepen. Hij gooit zijn sjaal af en trekt uiteindelijk het onweerstaanbare mannenparfum aan, waarvan de naam tegelijkertijd wordt aangekondigd - twee reclames die snel worden onthouden en verschillende interpretaties van het geurkarakter van Missoni Missoni Parfum pour Homme vertegenwoordigen. In beide gevallen is de algemene indruk er een van zelfbewuste, vrije individualiteit en persoonlijke stijl.