Afnan 9 Collection - Modern, elegant en stijlvol
Afnan 9 Collection biedt dames- en herengeuren met fantastische composities en een bovengemiddelde levensduur. De overwegend zoete geuren tonen moderne karakters die altijd een kosmopolitische elegantie uitstralen. De geurreeks werd in 2015 gelanceerd met het mannenparfum 9 pm en het uniseks parfum 9 am. 9 pm maakt indruk met een fruitig-frisse start van bergamot en appel, een bloemige hartnoot en een fabelachtig aantrekkelijke basis van amber, tonkaboon, patchoeli en vanille. 9 am daarentegen is een geur vol frisheid en energie. Citroenmandarijn, elegante oranjebloesem en mos dragen deze geur. Een van de populairste vrouwengeuren is 9 pm pour Femme uit 2022, waarvan de veelzijdige samenstelling een fruitig, bloemig en later houtachtig karakter heeft.
Zowel mannelijke als vrouwelijke geuren van Afnan 9 Collection verschijnen in vergelijkbare flacons. Het zijn slanke kubussen in staand formaat. De flacons voor de vrouwelijke geuren hebben iets dikkere, afgeronde schouders en een rechte basis. Alle randen van de mannen- en uniseksgeuren zijn licht afgerond. De "9" is het centrale designkenmerk op het etiket van elke flacon. Het is ontworpen in kleur, waarbij de achtergrond meestal duidelijker naar voren komt. De dop is bolvormig, goudkleurig voor de vrouwelijke geuren en zilverkleurig voor de heren- en uniseksgeuren. De flacons maken indruk met hun hoogwaardige materialen en eenvoudige bediening.
Imran Fazlani richtte in 2007 het merk Afnan op in de Verenigde Arabische Emiraten. Luxueus design speelt een centrale rol in de filosofie van het bedrijf. Dit geldt niet alleen voor de samenstelling van de geuren, maar ook voor de haptische ervaring van de flacons. Met deze aanpak en een consistente focus op de behoeften van klanten wereldwijd, werd Afnan al snel succesvol. Van het uitgebreide assortiment geuren is Afnan 9 Collection een van de populairste.
In tegenstelling tot veel andere parfummerken uit de Verenigde Arabische Emiraten worden er bij Afnan vaak promotiefilmpjes en foto's gemaakt. Deze worden meestal verspreid via de eigen social media-kanalen van het merk en ondersteunen zo het imago van het merk. Afnan 9 Collection wordt geadverteerd met een korte video die verschillende stemmingen weergeeft en zo de verschillende geurkarakters oppakt.