Volumineus haar met de serie van Sexyhair Big Sexy Hair
Langdurig volume en een sexy manen, dat is waar de producten van Sexyhair Big Sexy Hair voor staan. De haarverzorgingslijn, bestaande uit shampoo en conditioner, bereidt het haar optimaal voor en de finishing producten zoals volume hairspray en droogshampoo maken de look vervolgens compleet. Puur volume en een langdurig kapsel met glans en vitaliteit zijn voorgeprogrammeerd.
Oprichter O'Rourke heeft lang moeten zoeken voordat hij de perfecte formule voor zijn volumelijn ontwikkelde. De Amerikaanse hairstylist stond bekend om zijn weelderige kapsels, die hij ook creëerde voor veel celebrityklanten. Grote krullen, Hollywood glamour en een extra portie haarlak zijn zijn handelsmerk. Hij was altijd op zoek naar het perfecte product om zijn creatieve ideeën op de hoofden van zijn klanten te realiseren. Het merk Sexyhair Big Sexy Hair werd begin jaren negentig officieel opgericht door celebrity haarstylist Michael O'Rourke. Zijn visie was om meer leven en luchtigheid te brengen in de schoonheidsindustrie. Het bedrijf is sinds 2000 gegroeid en is nu vertegenwoordigd in meer dan 30 landen wereldwijd.
De filosofie van het bedrijf is erop gericht om iedereen de beste producten voor verzorging en styling te bieden, ongeacht hun haarkleur. Trouw aan het motto "Everyone can be sexy" worden producten voor volume, gladheid, kleurbescherming, krullen, vocht en glans geproduceerd en verkocht. Het ontwerp van de verpakking is altijd gericht op het verzorgings- of stylingeffect. De hydraterende lijn heeft bijvoorbeeld een blauwe verpakking die doet denken aan water en vocht. De volumelijn daarentegen is rood en moet kracht, omvang en sexy symboliseren.
Het merk wordt gebruikt door talloze haarstylisten in de film- en muziekindustrie. Ambassadeurs van beroemdheden zijn onder andere grote internationale sterren en sterretjes die regelmatig lovend zijn over het merk in interviews. Sinds de oprichting van het bedrijf heeft Sexyhair Big Sexy Hair afgezien van dierproeven en gebruikt het de resultaten van modern onderzoek voor zijn compatibiliteitstests. De ingrediënten worden ook streng gecontroleerd en zijn voornamelijk van natuurlijke oorsprong. Dit betekent dat het bedrijf zelfs nu, bijna 26 jaar na de oprichting, nog steeds bij de tijd is.