Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

Bvlgari Splendida - een parfumserie in vier bloemige nuances

Bvlgari Splendida bestaat uit een serie van vier bloemengeuren, elk met een eigen karakter.
De geur Magnolia Sensuel is gevormd rond de indruk van de gelijknamige, kortstondige en expressieve magnolia. Beginnend met verse citrus aroma's, Magnolia Sensual leidt tot een rijk lichaam van sterke jasmijn en oranjebloesems. Tot slot blijft er nog een sleutelnoot over met hints van hout en vanille. De geur Rose Rose daarentegen is samengesteld met in het midden de Damascene roos. Een fruitige entree rond mandarijn en bosbessen glijdt in een sterke basistint van sandelhout en muskus. Iris d'Or is gebaseerd op de Iris d'Or, waarvan de geur is verrijkt met tal van andere groene noten in het begin. Violen en mimosa's zijn net zo merkbaar als de toenemende basistint van verschillende houtsmaken zoals sandelhout, maar ook tonkaboon. Jasmin Noir vervolledigt de Bvlgari Splendida parfumserie met een hypnotiserende geur rond de jasmijnbloem. Groene gardenias completeren de geur van jasmijn. Droge houtnoten en het amandelaroma leiden elegant tot een solide basis van kasjmierhout en tonkaboon.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Al snel wordt duidelijk dat deze vier geuren elkaar ontmoeten in de wereld van de bloemenaccenten, maar elk met zijn eigen raison d'être en zijn eigen interpretatie van bloemige noten.

Sophie Labbé en Jacques Cavallier-Belletrud - twee grote namen achter een expressieve reeks geuren

De originele serie Bvlgarie Splendida bestond uit de drie geuren Rose Rose, Iris d'Or en Jasmin Noir. Alle drie de geuren zijn gemaakt door de beroemde parfumeur Sophie Labbé en harmonieus op elkaar afgestemd.
Labbé leerde haar vak aan het Institut supérieur international du parfum, de la cosmétique et de l'aromatique alimentaire, ISIPCA for short, in Parijs. Na haar opleiding sloot ze zich aan bij zo veel van haar wereldberoemde en beroemde collega's van Givaudan, een bekende Zwitserse geurfabrikant. Sinds 1992 werkt ze wereldwijd voor diverse labels aan de creatie en realisatie van een grote verscheidenheid aan geuren. Bekende parfums van Sophie Labbé zijn Calvin Klein Beauty, of Wolfgang Joop Freigeist. In 2004 werd ze bekroond met de Prix François Coty voor haar prestaties als parfumeur.
De serie Bvlgari Splendida, oorspronkelijk opgericht in 2017, werd aangevuld in 2018 met de vierde geur Magnolia Sensuel. Jaques Cavallier-Belletrud was verantwoordelijk voor deze extra geur in plaats van Sophie Labbé. Geboren in de Franse hoofdstad van Grasse parfum, zoon en kleinzoon van beroemde parfumeurs. Cavallier-Belletrud citeert ook zijn vader en grootvader als zijn grootste inspiraties en rolmodellen. Na werkzaam te zijn geweest bij de parfumfabrikanten Charabot en Quest International, heeft hij sinds 1990 talloze parfums gemaakt voor Firmenich. Hoewel hij in zijn werk van natuurlijke grondstoffen houdt, is Cavallier vooral bekend om zijn gebruik van kalk, de zogenaamde watermeloenketon. Deze synthetische geur geeft een waterig vleugje zee en het onderwaterleven. Jacques Cavallier-Belletrud was een van de eerste parfumeurs die een vleugje water en zeebries aan hun parfums toevoegde. Sinds 2016 werkt Cavallier voor de LVMH Groep, waarvan Louis Vuitton lid is. Een jaar voor Sophie Labbé werd hij bekroond met de Prix François Coty en behoort daarmee ook tot de elite van Franse parfumeurs.

De fles Bvlgari Splendida - de creatieve uitvoering van natuurlijke harmonie

Aanvankelijk is de fles voor Bvlgari Splendida, waarvan de vorm wordt gedeeld door alle vier de geuren van de serie, lijkt een kunstwerk van de oude beschavingen. De flessenhals stijgt majestueus op in de vorm van een antieke zuil uit een lichaam dat in kleur, vorm en haptiek de bloemige vanzelfsprekendheid van de themabloemen symboliseert. Op het tweede gezicht geeft de gebogen voorkant van de compacte, compacte glazen behuizing een vleugje décolleté van een vrouw, die aan de bovenkant wordt afgesloten door een elegante en slanke hals in de vorm van het glanzende gouden deksel. Zo worden de flessen Bvlgari Splendida als een eerbetoon aan de dragers van de geuren, elke geur wordt toegewezen aan een ander karakter van de vrouw. Van de sombere en ondoorzichtige Jasmin Noir, tot de stralende glans van Iris d'Or, tot de krachtige en zelfverzekerde klanken van Magnolia Sensual. Rozenroos sluit de cirkel met een kwetsbare en speelse indruk in delicate roze tinten. Zo slaagt de fles van de parfumserie er uitstekend in om de karakters van de parfums te combineren met de dragers van de parfums.

De campagne naar Bvlgari Splendida - volledig gericht op de essentie

De kern van de reclamecampagne rond de parfumserie Bvlgari Splendida is niet een model of een uitgebreide locatie. In plaats daarvan zijn de geuren in de vorm van hun flacons zelf in het centrum van film en print reclame. Maar de enscenering is niet minder indrukwekkend en pompeus.
Majestueus geënsceneerd in de geconcentreerde lichtbundel van een spot doen de flacons bijna denken aan Hollywoodsterren die, na over de rode loper te hebben gelopen en in het applaus van het publiek te hebben gezwommen, zich voor de officiële foto schikken. Dit maakt de claim van Splendida geuren onmiskenbaar duidelijk. Centraal staat de geur met zijn karakter en eigen uitstraling. Er zijn geen andere statussymbolen nodig. Het bijpassende kader wordt gevormd door een achtergrond van cirkels, die bij nader inzien het bovenaanzicht van de parfumfles blijkt te zijn. In hun samenspel vormen ze een bijna abstracte herinnering aan de echte sterren uit het begin van de filmwereld. De omgeving neemt dus zowel de betekenis van Bvlgari Splendida parfums als enige reclame voor zichzelf, maar ook brengt een vleugje traditie en klasse.
Hoewel de algemene presentatie van alle vier de parfums in de Bvlgari Splendida-serie is vergelijkbaar in structuur en stijl, de individuele presentaties tonen variaties die elk parfum uniek en individueel te maken. Deze variantie van de voorstelling manifesteert zich discreet, maar onmiskenbaar in de kleur van de achtergrond. De afbeeldingen van de flacondoppen hebben een gouden rand, de kleur van de vulling komt overeen met de basiskleur van het betreffende parfum. Precies en ongecompliceerd, alleen al door de kleur van de achtergrond en fles ontstaat een individuele indruk die het individuele advertentiebeeld een totaalattitude geeft die past bij het geurkarakter. In het geval van Rose Rose bijvoorbeeld is dit discreet speels, terwijl Iris d'Or met elegantie scoort. Jasmijn Noir roept een diepe, bijna boosaardige stemming op, terwijl Magnolia Sensuel zowel vergankelijkheid als expressiviteit overbrengt.