Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971
Alle prijzen incl. BTW & excl. verzendkosten  ·  Prijs van het goedkoopste product in de serie Chanel No. 5

Kanaal Nr. 5 is de tijdloze klassieker onder de vrouwengeuren

Iedereen die de geur van No. 5 een keer in de neus Chanel heeft gehad, vergeet het nooit meer. Dit is een van de redenen waarom het parfum tot de top tien van de meest verkochte parfums ter wereld behoort. Daarnaast zijn er verse, citrusachtige facetten, die worden onderstreept door Bergarmott olie, linalool en petitgrain olie.

In de hartnoot krijgen klassieke noten zoals jasmijn, roos, lelietjes van de vallei, irisboter en aroma's van de ylang-ylangboom de eer. Cassia en isoeugenol, toegevoegd in nuances, zetten pittige accenten. Ongebruikelijk mannelijke invloeden van de tropische zoete gras vetiver openen de basisnoot, die bovendien geaccentueerd wordt door de houtachtige aroma's van sandelhout en patchoeli-olie. De basisnoot beleeft een spannende pauze door het sensuele muskuscomplex, dat wordt omgeven door eikenmos en kaneelbast. De geur bestaat uit in totaal 31 parfumgrondstoffen.

Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:

Chanel No. 5 overtuigt niet alleen met zijn aura, die doet denken aan een poedervormig boeket bloemen, maar ook dankzij zijn iconische fles. De tijdloosheid van de geurmix maakt van de essence een absolute klassieker onder de parfums. Edele ingrediënten zijn gecombineerd om elk facet van de vrouwelijke persoonlijkheid op de meest gunstige manier te benadrukken. Een absoluut meesterwerk!

alle klanten beoordelen positieve
Chanel No. 5
4 of 5 sterren

5 uit 5 sterren — op basis van 8 klant adviezen

Commentaar van
Super geur
Om je te wassen of in de kast te leggen. Helaas wel wat aan de dure kant. Houdt echter wel lekker lang. Ongelofelijk lekkere geur.
Commentaar van
zeer hoogwaardig
Dé deurklassieker naar mijn smaak. Wat ik ook probeer van andere merken, ik kom hier iedere keer weer op terug. Gewoon super!
Commentaar van
Goede klassieke geur, zeer compact
Mijn vriendin vindt deze geur heerlijk en daarom heb ik hem ook gekocht. Niet opdringerig, eerder klassiek en aangenaam. Als eau de parfum ene beetje moeilijk te doseren. Een verstuiver zou misschien gemakkelijker zijn.

Sterparfumeur Ernest Beaux zet nieuwe maatstaven met Chanel No. 5

Iedereen kent de geur en bijna niemand kent de naam: parfumeur Ernest Beaux is een van de bekendste parfumeurs van zijn vak. Met de creatie van Chanel No. 5 maakte de zoon van de Franse parfumeur Edouard Beaux zich onsterfelijk. Geboren in Moskou in 1881, studeerde de jongere voor het eerst af aan het Russische parfumbedrijf Alphonse Rallet. Later stapte hij over op de Franse competitie, parfumproducent Chrisis. Hij ontwikkelde verschillende versies van Rallet No. 1 voor het toen bekende bedrijf, dat al snel de favoriete geur van Coco Chanel werd.

Haar enthousiasme gaf de nieuwe creatie de naam Chanel No. 5, een klassieke geur die de wereld al snel door storm zou veroveren. Daarna volgde een lange samenwerking tussen Beaux en Chanel, wat resulteerde in vele beroemde geuren. Bijvoorbeeld Chanel nr. 22, Mademoiselle Chanel nr. 1, Mademoiselle Chanel nr. 2, Premier Muguet en Cuir de Russie.

In 1960, een jaar voor de dood van Ernst Beaux, interviewde Marie Claire, toen hoofdredacteur van het modemagazine, Marilyn Monroe, waarin de filmlegende haar eerlijk gezegd vertelde dat ze alleen maar een druppel Chanel in bed moest dragen. Dit Hollywood-icoon hielp om het parfum nog bekender te maken en de verkoop verder te stimuleren. Een late lofbetuiging voor parfumlegende Ernest Beaux.

Met Chanel No. 5 heeft de sterparfumeur een absoluut meesterwerk gemaakt dat zijn weerga niet kent. Zijn schepping is dus niets minder dan de perfecte essentie van pure vrouwelijkheid. Kostbare warmte ontmoet vanille en aldehyde noten. Een combinatie die zijn tijd vooruit is tijdens de eerste menging.

Decennialang is de iconische fles met zijn minimalistische lijnen, die de tijdloze geur een effect geven binnenin, ook een bron van enthousiasme geweest.

De fles van Chanel Nr. 5 creëerde Coco Chanel zelf volgens haar favoriete plaats.

De typische fles, zoals we die vandaag de dag kennen, is er No. 5 niet Chanel altijd geweest. De originele fles had een smalle hals, die werd afgesloten met een ronde stop. Als de eerste variant was ontworpen door een glasfabrikant, heeft modeontwerper Coco Chanel de fles in 1924 persoonlijk opnieuw ontworpen. De achthoekige vorm is gebaseerd op de Place Vendôme in Parijs.

Daar woonde Coco Chanel ooit in Hotel Ritz en raakte geïnspireerd door haar parfumfles. De voormalige ronde stekker is nu achthoekig. De huidige flesvorm is vaak een model geweest voor andere Chanel geuren. Dankzij zijn minimalistische lijnen is de iconische glazen fles vandaag de dag nog steeds een absolute klassieker, een pionier voor alle volgende flessen.

Binnenin geeft het kostbare geurende water van zachte bloemige noten en poederachtige tinten de essentie een bijzonder vrouwelijke uitstraling die elk facet van de moderne vrouwelijkheid perfect accentueert. De combinatie van kostbare warmte en zoete vanille zorgt voor een vleugje sensualiteit.

Hollywoodlegendes hebben Chanel No. 5 altijd een gezicht gegeven.

In 2013 behaalde het bedrijf Chanel een technische reclamecoup. Als getuigenis voor zijn Chanel nr. 5, koos het luxemerk niet minder dan Hollywoodster Marilyn Monroe. De in de jaren vijftig overleden actrice was een biechtster van het parfum. Chanel koos een foto van blonde schoonheid als advertentie motief, met haar in een glamoureuze jurk, terwijl het aanbrengen van een druppel van de geur.

Al in 1921 zei Coco Chanel, de uitvinder van het klassieke parfum: "Ik wilde een geur voor vrouwen die ook ruikt als een vrouw". En in de loop van de tijd werden de reclamecampagnes ook herhaaldelijk gedomineerd door vrouwelijke sterren. Of het nu Catherine Deneuve (1968), Vanessa Paradis (1991), Estelle Warren (1998), Nicole Kidman en Gisele Bündchen waren - ze zaten allemaal al voor de camera voor de Chanelgeur. Eind 2012 werd Brad Pitt voor het eerst een officieel reclamemiddel.

Chanel No. 5 is een tijdloze klassieker die meer elegantie uitstraalt dan bijna elke andere geur van zijn tijd. Daarom staat hij voor de moderne vrouw met al haar vrouwelijke facetten. Het bloemenboeket, gecombineerd met poederige noten, is hiervoor de belangrijkste reden. De iconische fles met zijn minimalistische lijnen is een uitdrukking van subtiele schoonheid die uw adem wegneemt.

Geen enkele andere geur heeft de verbeelding zoveel geïnspireerd. Dit heeft niet in de laatste plaats te maken met Marilyn Monroe, die in een interview eens onthulde dat ze alleen sliep met een druppel Chanel nr. 5 's nachts. Zo vestigde de Hollywoodster de status van het meest sensuele parfum aller tijden, dat tot op de dag van vandaag voortduurt. Kansel nr. 5 heeft nog niets van zijn fascinatie verloren in de loop van de decennia.